actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2017, 20:29
Nele.L*auryssens Nele.L*auryssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 45
Ruim 143.000 bezoekers voor aangepaste Boekenbeurs

Ruim 143.000 bezoekers voor aangepaste Boekenbeurs

De 81ste editie van de Boekenbeurs, in Antwerp Expo, heeft dit jaar 143.000 bezoekers over de vloer gehad. Dat zijn er zo'n 7.000 minder dan vorig jaar.

De Antwerpse Boekenbeurs duurde dit jaar voor het eerst twee weken, maar sloot tussendoor drie dagen de deuren. Met de nieuwe aanpak wou men minder al te rustige dagen voor de standhouders en medewerkers, en meer inzetten op dagen met normaal gezien meer bezoekers.

Er vonden 2.300 signeersessies van auteurs plaats, van zowel bekende Belgische als buitenlandse schrijvers. De drukste dag was 11 november, met 15.440 bezoekers.

Het best verkochte boek was het kinderboek "De Rattenvanger" van het Geluidshuis. Op de tweede plaats kwam "Meester, ik heb geen tranen meer", een boek van de bekende advocaat Jef Vermassen. "Plan Boost" van Nathalie Meskens, sloot de top drie af. Het beste literaire fictiewerk was "Butlerknop" van Pieter Aspe. De bestverkopende auteur was kok Sandra Bekkari.

"Boekenbeurs 2017 was een warme editie waar de auteur centraal stond en de bezoekerservaring van hoge kwaliteit was", zegt Alexis Dragonetti, bestuurder van organistor Boek.be.

Bron:
Frank Segers voor VRT NWS. Geraadpleegd op 12 november 2017 via https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/1...te-boekenbeurs/

Mening: Vandaag ben ik voor de allereerste keer op de boekenbeurs geweest. Ik kan dus niet vergelijken of het drukker was, of net niet, vergeleken met de vorige jaren. Ik vond het een heel leuk evenement en voor iemand die gek is van boeken, is het een schande dat ik er nog niet eerder ben geweest! Ik vind de boekenbeurs een mooi, gezellig initiatief en er is voor ieder wat wils. Voor mij was het heel moeilijk om niet elk interessant boek te kopen...

Er lagen wel veel dezelfde boeken, op een bepaalde moment had ik wel genoeg boeken van Jef Vermassen en van Sandra Bekkari gezien. Ik vond het goed dat er veel boeken rond didactiek, leren en coaching te vinden waren en het was ook leuk om deze eens te doorbladeren. De jeugdboeken en strips hadden een groot aandeel op de boekenbeurs, wat een goede zaak is. Ik vind het tof dat kinderen evengoed aangespoord worden om boeken te lezen, omdat dat toch heel belangrijk is voor hun ontwikkeling: ze worden er succesvoller, communicatiever, meer taalvaardig, geconcentreerder én gedisciplineerder van!

Kortom, lezen blijft populair en brengt veel mensen samen, ik had niet verwacht dat er zo'n massale opkomst zou zijn. Daarnaast heb ik gemerkt dat de papieren versie van een boek toch gewild blijft, desondanks de handige e-readers. Ik ga volgend jaar terug!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.