actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th December 2015, 19:00
e*len.brosens e*len.brosens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 58
Griepvaccin bij kinderen via neusspray

Griepvaccin bij kinderen via neusspray

15/12/15 om 14:00 - Bijgewerkt om 14:10

Het griepseizoen staat voor de deur en dat wil zeggen dat talloze kinderen weer ziek in bed zullen liggen. De Wereldgezondheidsorganisatie raadt dan ook aan kinderen preventief te vaccineren. En dat kan in ons land sinds kort ook via een neusspray. De neusspray is niet alleen minder pijnlijk, maar werkt ook beter bij kinderen tussen 2 en 18 jaar oud. Bij volwassenen werkt de neusspray dan weer minder goed dan de klassieke prik.

Bekijk het filmfragment via de link.

Bron:
http://www.knack.be/nieuws/griepvac...tch-635335.html

Mening:
Ik vind het zeker een vooruitgang dat kinderen nu ingeënt kunnen worden door middel van een neusspray. Zoals men in het filmfragment toont, is een prik veel pijnlijker en laat dit vaak een negatieve ervaring bij jonge kinderen na. Op deze manier ontwikkelen ze volgens mij als snel een afkeer van ‘naar de dokter gaan’. Nu zouden dergelijke contacten met een dokter heel wat vlotter kunnen verlopen. Natuurlijk kan dit argument niet de doorslag geven, maar wanneer je dan ook nog weet dat het vaccin efficiënter werkt bij kinderen wanneer het via een neusspray wordt toegediend, ben ik zeker overtuigd. Wanneer je je laat vaccineren hoop je toch steeds op een optimale bescherming.
In het fragment haalt men nog aan dat het vaccin toch wat duurder is en dat het bovendien niet wordt terugbetaald. Ik denk dat veel ouders dat echter wel voor hun kinderen over hebben. Daarnaast ga ik ervan uit dat wanneer het griepvaccin via neusspray echt zijn ingang vindt, het waarschijnlijk is dat het na een tijdje wel terugbetaald zal worden.
Dergelijke ontwikkelingen binnen de geneeskunde zijn zeker een stap vooruit!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th December 2015, 20:06
s*ebe.keersmaekers s*ebe.keersmaekers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Retie
Posts: 79
Ik ga akkoord met e*len en kan de ervaringen die meestal gepaard gaan met 'de dokter' vast en zeker beamen. Ik herinner me nog zeer goed de medische onderzoeken die we ondergingen in de lagere en middelbare school. Ik was steeds als de dood voor een vaccinatie. Het idee dat een vreemde man/vrouw jou met een naald komt prikken en daar soms zelfs bloed mee afneemt, is voor een tiener nu eenmaal heel angstaanjagend. Ik sta dus ook met de volle 100 procent achter de nieuwe methode: een neusspray. Net zoals e*len zegt, is het natuurlijk ook belangrijk dat het efficiënt is en de gewenste resultaten levert. Je zou op verschillende manieren medische onderzoeken voor kinderen en jongeren aangenamer kunnen maken maar dan moet de innovatie natuurlijk wel iets opleveren. De neusspray levert echter de gewenste resultaten en werkt volgens het artikel en het filmpje zelf beter dan de prik bij kinderen tussen 2 en 18 jaar. Leuk om te lezen dat de wetenschap werkt aan innovatie.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 16th December 2015, 08:37
L*tte.Michiels L*tte.Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Westerlo
Posts: 80
Ik denk dat dit een hele stap vooruit is in de medische wereld. Vele kinderen hebben bang van een spuitje. Dit komt vooral door de pijn die ze voelen tijdens het prikken. Hierdoor gaan kinderen ook niet graag naar een dokter gaan, ook al is dit wel nodig voor hun gezondheid.

Dat de inenting nu kan worden gedaan door middel van een neusspray is daarom een goed idee. Hierdoor gaan kinderen niet meer de angst van bij het spuitje ervaren.

Het feit dat het efficiënter is om dit via een neusspray toe te dienen, is volgens mij een belangrijk voordeel. Hierdoor kan men dit misschien altijd toepassen in de vorm van een neusspray.

Dat dit duurder is en niet wordt terugbetaald, gaat volgens mij geen remmende invloed hebben op de ouders. Ouders willen het beste voor hun kind. Als zij weten dat deze manier efficiënter is en bij de kinderen geen angst kan veroorzaken, gaat dit volgens mij voor hen net iets zijn om zeker te kiezen voor de neusspray.

Net zoals E*len denk ik dat als veel mensen gaan kiezen voor de neusspray, dit wel kan worden terugbetaald.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.