actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2015, 10:30
Maxime L*ens Maxime L*ens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 74
Charles Michel: 'Zo normaal mogelijk verder leven na aanslagen

Charles Michel: 'Zo normaal mogelijk verder leven na aanslagen'

'Een nulrisico bestaat niet en we moeten voorzichtig en waakzaam zijn', zegt premier Charles Michel, maar we moeten proberen 'zo normaal mogelijk verder te leven'. Dat zei hij maandagochtend op Bel RTL.

Gevraagd naar de mogelijkheid van aanslagen in ons land, zei premier Michel dat we 'klaar moeten zijn voor alle hypotheses'. Tragedies zoals die van vrijdagavond in Parijs 'kunnen overal in Europa plaatsvinden, ook in België'. Het bewijst volgens hem dat Europa 'in een nieuw hoofdstuk van de geschiedenis is beland, een hoofdstuk waarin de strijd tegen de terreur een prioriteit is geworden'.

‘Probleemmoskeeën sluiten is mogelijkheid'
Premier Michel heeft intussen aan de veiligheidsdiensten gevraagd een draaiboek met alle mogelijke scenario’s op te stellen 'om klaar te zijn voor elke mogelijke situatie'. 'We zullen de komende dagen en weken onophoudelijk werken', aldus Michel.

Die mogelijke scenario's zullen volgens de premier vooral uitgewerkt worden rond de strijd tegen haatpredikers: 'We weten dat zij er zijn en we moeten er alles aan doen om hen tegen te houden en om hen eruit te plukken.' 'Ook het sluiten van probleemmoskeeën in Molenbeek wordt daarbij in overweging genomen', aldus Michel.

Toch raadt hij iedereen aan 'zo normaal mogelijk verder te leven'. 'Een nulrisico bestaat niet. We moeten dus voorzichtig en waakzaam zijn'.

"Il faut combattre les prédicateurs de haine et fermer les mosquées problématiques"

Geen 'boots on the ground' in Syrië

Michel werd ook gevraagd naar de inzet van mogelijke grondtroepen in Syrië. Daarover moet volgens hem verder gedebatteerd worden, maar België is volgens hem alvast 'solidair in de vastberadenheid om IS uit te roeien'.

Zelf pleit hij niet voor ‘boots on the ground’, maar verwijst hij wel naar het feit dat onze militairen ter beschikking staan, bijvoorbeeld door de inzet van het fregat Leopold I in de Perzische Golf.

Bron: 16/11/15 om 10:09
De Standaard: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151116_01972583

Ik vind dit een zeer goed artikel omdat hier vooral wordt beschreven wat België zal doen aan de terreurdreiging. Ik ben zelf erg aangedaan van wat er gebeurt is in Parijs. De afgelopen dagen ging het nieuws vooral over wat er in Frankrijk gaat gebeuren. Ik vind het dus niet onbelangrijk dat de Belgen ook informatie krijgen over de beslissingen van de regering. Het is ook belangrijk zoals Charles Michel zegt dat we zo normaal mogelijk moeten verder leven. Dit vind ik persoonlijk redelijk moeilijk omdat je weet dat er elke moment van de dag een aanslag kan zijn. Maar langs de andere kant is net het doel van terrorisme om de mensen bang te maken. Ik denk dus dat we best individueel met wat vragen mogen zitten, maar toch aan de buitenwereld laten zien dat we terugvechten.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.