actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2013, 19:56
V*ronique.Jonghbloet V*ronique.Jonghbloet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Turnhout
Posts: 67
Oekraïne tekent EU-akkoord als het 20 miljard euro noodhulp krijgt

Oekraïne tekent EU-akkoord als het 20 miljard euro noodhulp krijgt

Oekraïne heeft 20 miljard euro Europese noodhulp nodig om het associatie-akkoord met de EU, over nauwere samenwerking en vrije handel, te kunnen tekenen. Dat zei ’s lands premier woensdag. Als Europa erin tegemoetkomt, overweegt het land om het omstreden handelsverdrag te tekenen.
Volgens eerste minister Mykola Azarov is ‘bij benadering’ 20 miljard euro nodig om de gevolgen van de ondertekening van het handelsverdrag voor hun economie in te perken. ‘We stellen voor de kwestie van financiële hulp aan ons land te regelen’, zei premier Azarov woensdag. ‘We willen voorwaarden creëeren om de verliezen voor de Oekraïense economie te beperken.’

Azarov stelt voor ‘dat de EU deelneemt aan investeringen in projecten die zowel voor ons als de EU voordelig zijn, zoals de uitbreiding en modernisering van transportroutes.’ De premier verwees daarmee naar de gasleidingen die door zijn land lopen.

Geen douane-unie
Azarov voegde eraan toe dat er nog geen sprake geweest is van een douane-unie met Rusland. ‘De regering bereidt hierover geen documenten voor.’

Oekraïne bevindt zich in economische en financiële moeilijkheden. Eind november weigerde de president een associatie-akkoord met de EU te ondertekenen, omdat een crisis met Moskou zou leiden tot zware economische verliezen.

Bron: destandaard.be, 11/12/2013

Mening:Ik denk dat het handelsverdrag tussen Europa en Oekraïne sowieso voor beide partijen voordelig is, terwijl de Oekraïense president het doet overkomen alsof het enorm slecht is voor het land. Europa zou dus zogezegd alle vruchten ervan plukken. Ik stel mij dan zeker en vast vragen bij welke voordelen Rusland hen dan geeft in vergelijking met die van Europa. Uiteraard kan ik mij ook voorstellen dat er nadelen aan verbonden zijn doordat er aanpassingen zullen moeten gebeuren. Veranderingen brengen meestal zowel positieve als negatieve gevolgen met zich mee (kiezen is nu eenmaal verliezen) maar of dat een reden is om 20 miljard hulp te 'eisen'? Ik denk dat Europa sowieso al bewezen heeft dat ze landen in crisis helpt. Als ik in de schoenen van Europa stond, zou ik zeker overwegen om te zeggen: "Als het zo zit, hoeft het voor ons ook niet."
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th December 2013, 23:26
lorenz.teunen@stu.khk.be lorenz.teunen@stu.khk.be is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Kessel
Posts: 81
Het is geen goed begin als Oekraïne al noodhulp aan Europa vraagt,
vooraleer het effectief in de Europese Unie zit !
Ik kan alleen maar hopen dat de Oekraïners niet in dezelfde boot zitten
als Griekenland en bepaalde gegevens achterhoudt !
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.