actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2014, 17:04
Valerie K*rckhofs Valerie K*rckhofs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Grobbendonk
Posts: 26
Vzw stelt gerust: "Geen afbraak huizen voor openmaken wandelweg"

Vzw stelt gerust: "Geen afbraak huizen voor openmaken wandelweg"

De vzw Trage Wegen betreurt de commotie die ontstaan is over de vrees van een tiental bewoners uit de Guido Gezellelaan in Aarschot dat ze hun huizen moeten afbreken vanwege een rechterlijk vonnis. In september werd Aarschot namelijk verplicht om binnen het jaar op straf van een dwangsom een 40-tal buurtwegen die vermeld staan in de Atlas der Buurtwegen binnen het jaar terug open te leggen.

Van een afbraak van huizen is volgens de vzw echter geen sprake. De buurtweg waarvan sprake komt volgens haar inschatting overeen met een 'losweg' naast een woning en loopt dus geenszins door de voordeur van de betrokkene zoals de stad Aarschot deze schriftelijk meldde. "Het moet mogelijk zijn de kwaliteit en fijnmazigheid van het tragenetwerk te waarborgen en te verhogen zonder daarbij huizen af te breken", aldus de vzw, die er ook op wijst dat de betrokken buurtweg een waardevolle verbinding is naar Scherpenheuvel die de laatste jaren werd omgeploegd, hierdoor onder erosie lijdt en nog nauwelijks bruikbaar is.

De VZW wijst er voorts op dat trage wegen in het algemeen een meerwaarde vormen voor de buurt en het algemeen belang dienen. "Pendelaars die de files vermijden. Mountainbikers die ongekende tracés verkennen. Wijkcomités die kiezen voor een leefbare stad of gemeente. Joggers, spelende kinderen en rustzoekers. Velen zijn op zoek naar veilige en aangename wandelpaadjes, fietsroutes of doorsteekjes. Iedereen is gebaat bij meer en betere trage wegen", aldus de organisatie.

Bron: http://www.demorgen.be/binnenland/v...elweg-a2146811/
Datum: 09/12/2014
Mening: Ik vind het goed dat ze aandacht besteden aan deze trage wegen. Tegenwoordig is het op de normale wegen erg druk, deze wegen zijn vele veiliger voor fietsers en voetgangers. Ik ben dus zeker voorstander van het idee. Het afbreken van huizen voor deze wegen vind ik wel overdreven. Een paar dagen geleden las ik een artikel waarin stond dat er een wandelpad door een huis liep, er was toen sprake van afbreken. Ik vind het goed dat ze in dit artikel herhalen dat er helemaal geen sprake was om het huis af te breken.

Laatst aangepast door Valerie K*rckhofs : 9th December 2014 om 17:43.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.