actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd May 2008, 14:57
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Laakdal
Posts: 170
Computerklavier kan vuiler zijn dan toilet

Het toetsenbord van een computer kan meer bacteriën bevatten die gevaarlijk zijn voor de gezondheid dan een toiletbril, zo blijkt uit een Brits wetenschappelijk onderzoek.


Het tijdschrift Which? Computing vroeg een bioloog ruim dertig computerklavieren in een kantoor in Londen met de microscoop te onderzoeken.

Vier klavieren bleken gevaarlijk voor de gezondheid en de bioloog vroeg de onmiddellijke verwijdering van één ervan omdat het ”vijf keer vuiler was dan een toiletbril” die ter vergelijking onder de loep werd genomen.

Eten
Het vuilste klavier overschreed 150 keer de limiet voor schadelijke bacteriën. De aangetroffen bacteriën kunnen onder meer symptomen van voedselvergiftiging veroorzaken.

De hoofdoorzaak van de besmetting van een toetsenbord is het verorberen van de lunch aan het bureau. Een slechte hygiëne, zoals de handen niet wassen na toiletbezoek, kan ook een oorzaak zijn.

GVA - 1 mei 2008

Mijn mening: eerst schrok ik wel, maar als je er verder bij nadenkt. De toiletbril wordt regelmatig gepoest en wanneer wordt het toetsenbord schoongemaakt? Euh bijna nooit! Wij hebben wel sprays om het toetsenbord schoon te houden, maar dit is vooral voor de toetsen zelf en gaat dus niet tot onder de toetsen. Ik geef zelf toetoe, ik eet dikwijls terwijl ik aan de computer zit. Je moet je toetsenbord maar eens ondesteboven houden en schudden, je zal schrikken hoeveel vuiligheid erin zit.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd September 2008, 16:53
Laurianne Laurianne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Schilde
Posts: 93
Computerklavier

Ik heb dit bericht reeds vernomen toen ik in het zesde middelbaar zat, drie jaar geleden dus.
Eigenlijk schrok ik daar niet van...
Wij mochten tijdens de middag op de computers in een computerklas taken maken voor de school. Als je dan bij jezelf eens nagaat hoeveel mensen aan die ene pc hebben gezeten waar jij nu zit te werken en hoeveel van die mensen dat er hun handen wassen na een toiletbezoek... Naar mijn mening niet veel...
Hoeveel mensen zijn er die na hun eten hun handen gaan wassen?
Ook niet veel.

Het was op school verboden om te eten in de klassen, maar als iets niet mag, hoeveel mensen eten er niet stiekem achter een pc? Ze worden toch niet heel de tijd in het oog gehouden...

Als je ziek kan worden door elkaar de hand te geven met al de bacteriën die erop zitten dan is het naar mijn mening niet verwonderlijk dat je ook ziek kan worden van een toetsenbord!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 22nd September 2008, 18:09
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Citaat:
Orgineel gepost door Kim Geerts

Mijn mening: eerst schrok ik wel, maar als je er verder bij nadenkt. De toiletbril wordt regelmatig gepoest en wanneer wordt het toetsenbord schoongemaakt? Euh bijna nooit! Wij hebben wel sprays om het toetsenbord schoon te houden, maar dit is vooral voor de toetsen zelf en gaat dus niet tot onder de toetsen. Ik geef zelf toetoe, ik eet dikwijls terwijl ik aan de computer zit. Je moet je toetsenbord maar eens ondesteboven houden en schudden, je zal schrikken hoeveel vuiligheid erin zit.


De sprays waarover je hebt het zijn net om een toetsebord onder de toetsen te kuisen; Hier leid ik uit af dat je deze sprays zelf niet gebruikt.
Ze hebben de sprays op de markt gebracht zodat mensen gemakkelijk het vuil vanonder hun toetsen kunnen halen. In de sprays zit niets meer dan lucht, deze lucht zal het vuil er gewoon uitblazen.

Ik geef toe dat ik mijn toetsebord niet echt veel kuis en ik dit misschien zelf eens meer moet gaan doen.
Mijn schoonfamilie haar gezegde is toch nog altijd: What doesn't kill you will only make you stronger.
Zij zullen er dus niet alles aan doen om kinderen volledig af te schermen van bacteriën want uiteindelijk bouw je daar je immuunsysteem mee op.
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn vriend bijna zo goed als nooit ziek is.

Je moet dus je toetsebord af en toe eens afkuisen door je toetsen eens af te kuisen en met een spray de vuiligheid er uit te blazen maar je moet daar ook niet gaan in overdrijven!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.