actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th October 2008, 20:49
Laurianne Laurianne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Schilde
Posts: 93
Tot 18 jaar gratis naar tandarts

Men zou de jongeren moeten verplichten om jaarlijks naar de tandarts te gaan.
Als ze niet profiteren van de gelegenheid dat ze gratis naar de tandarts mogen tot hun 18 jaar, dan zouden de ziekenfondsen nadien geen tussenkomst moeten geven.

Je leert al in de lagere school dat je zorg moet dragen voor je tanden en minstens 1 keer per jaar een bezoek moet brengen aan de tandarts.
Het is beter preventief te werken.

Als je de gewoonte hebt om jaarlijks naar de tandarts te gaan, denk ik dat je dat na je 18 jaar nog steeds blijft doen.

Ik ga toch liever op tijd naar de tandarts om bijboorbeeld de schade te beperken!

Bron: Het Laatste Nieuws
Datum: 13 oktober 2008
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th October 2008, 20:52
Laurianne Laurianne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Schilde
Posts: 93
artikel tandarts

Ik was het artikeltje vergeten.
Bijgesloten Plaatje(s)
 
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th October 2008, 14:41
Smits.Diede Smits.Diede is offline
Diede Smits
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 174
Een heel goed idee om de basistandzorgen voor minderjarigen gratis te maken. Ik vind wel dat ze deze maatregel mogen uitbreiden voor senioren. Als ik naar de tandhygiëne kijk van mijn grootvader, maak ik mij serieus zorgen. Vroeger hadden ze bijna geen tandartsen of hadden ze het geld niet om naar een tandarts te gaan. Nu zitten ze met tandproblemen en ingrepen bij de tandarts zijn vaak heel duur. Tijd dus om aan onze oudere generatie te denken!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 29th October 2008, 17:01
Jolien Willems Jolien Willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: herentals
Posts: 147
Persoonlijk vind ik dit een heel goed idee. Als minderjarigen elk jaar gratis op controle kunnen bij de tandarts zullen ze hiervan ook een gewoonte maken als ze ouder zijn.
Het is inderdaad zoals in het artikel werd vermeld dat het beter is preventief te werken, want iedereen kent toch het gezegde: beter voorkomen dan genezen?
Dus als iedereen elk jaar eenmaal op controle zou gaan dan zouden we volgens mij bespaard blijven van vele gaatjes...

Als ik terugkijk op de jaren dat ik in de lagere school zat herinner ik mij direct een meisje uit mijn klas dat nog nooit bij de tandarts was geweest. Het is erg om te zeggen, maar het was er ook aan te zien. Ik ben blij dat ik elk jaar van mijn ouders op controle moest en nog steeds moet, want daaraan heb ik toch wel mijn gezonde en sterke tanden te danken.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 29th October 2008, 18:23
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Dit vind ik nu eens een mooi initiatief.
Ik ken genoeg mensen die duidelijk niet naar de tandarts gaan.
Ook al krijgen ze in de lagere school les over tandhygiene en dergelijke blijkt dat in de praktijk toch niet echt te werken.
Mijn neefje loopt de laatste dagen rond met tandpijn, hij heeft de lessen in school gehad maar vergeet nog altijd zijn tanden te poetsen.
Ik vind het wel jammer dat mijn tandart jaarlijks geen herinnering stuurt. Een jaar vliegt tegenwoordig en ik moet toegeven dat ik er dan niet direct aan denk.
Als ik er dan aan denk moet ik al eens hard denken wanneer ik de laatste keer geweest ben.
Het is in ieder geval een initiatief dat ik alleen maar kan aanmoedigen, ik hoop dat vele er gebruik van gaan maken. Anders zullen ze het wel voelen wanneer ze alleen gaan wonen wat de tandarts kost.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 29th October 2008, 18:42
Sanne.Etienne Sanne.Etienne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Oostmalle
Posts: 74
Lang leve de tandjes

Zoals zovelen vind ik dit ook een goed initiatief. En dan niet zozeer voor mezelf, omdat ik toch al de 18 jaar voorbij ben, maar wel voor mensen die het misschien niet zo breed hebben. Als zij dan een herinnering in de bus krijgen voor de tandarts en het gaat ze niet af. Dan zullen ze het bezoekje aan de tandarts uitstellen of afstellen. Mede omdat het vaak niet bij 1 bezoekje blijft. Je hebt een gaatje, moet nog eens terugkomen om het te laten vullen ... En ook aangezien de meesten onder ons een bezoek aan de tandarts niet zo fijn vinden, hoop ik dat ouders er toch op hameren om hun kind elk jaar naar de tandarts te laten gaan. Het is dan toch gratis!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.