actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2011, 13:27
Stefanie.Van.Rumste Stefanie.Van.Rumste is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schoten
Posts: 67
Thumbs up Britten willen uitstoot broeikasgassen met helft verminderen

Britten willen uitstoot broeikasgassen met helft verminderen

De Britse coalitieregering heeft een ambitieus plan voorgesteld om de uitstoot van broeikasgassen tegen 2025 met de helft te verminderen ten opzichte van het niveau van 1990.
De plannen zijn aangekondigd door minister van Energie Chris Huhne. De LiberaalDemocraat nam voorstellen aan van een expertencomité aangaande klimaatsverandering, een officieel adviserend orgaan van de regering. Premier David Cameron had zich achter Huhne gezet, terwijl die voorstellen niet naar de zin waren van zijn collega's van Economie en Handel.

"Toen wij de coalitieregering vorig jaar hebben opgezet, hebben wij gezegd dat wij de meest 'groene' regering ooit wilden zijn", zei Cameron in een communiqué. Het plan zit vervat in de vierde "koolstof begroting", lopend van 2023 tot 2027. Het maakt deel uit van een Britse inspanning op langere termijn, om tegen 2030 de uitstoot van broeikasgassen met 60 procent terug te dringen en met 80 procent tegen 2050.

Maar als Londen binnen de Europese Unie alleen zou komen te staan met de inspanning, kunnen die in 2014 naar beneden toe worden herzien. Huhne benadrukte dat Groot-Brittannië het eerste land ter wereld wordt dat een wettelijke onderbouwde emissiedoelstelling voor na 2020 heeft. (belga/kve)
17/05/11 20u10

Bron: www.hln.be

Persoonlijke mening:

Dit concept kan ik alleen maar toejuichen en ik ben vast niet de enige! Ik vind dit een zeer mooi initiatief dat hopelijk andere landen zal motiveren en aanzetten tot hetzelfde.
Het is al jaren gebleken dat er echt wel een verandering moet plaats vinden, anders doen we het hele milieu (en meer) naar de knoppen.
Er zijn al vele acties gevoerd, deze hadden wel een resultaat maar geen aanzienlijk resultaat. Ik hoop dat deze actie niet één van de zovelen wordt en dat ze daadwerkelijk haar vruchten afwerpt.
We moeten respect hebben voor wat de natuur ons gegeven heeft! Daarom is dit een heel mooi initiatief!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th May 2011, 16:41
Ann Wulleman Ann Wulleman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Brecht
Posts: 76
Halvering van 1990?

Ze willen een halvering van het CO2-gehalte tov de cijfers in 1990.
Ik ken de cijfers niet, maar ik vind dit wel wat veel gevraagd in een keer.

Ik ben ervan overtuigd dat het CO2-gehalte vandaag de dag zeker hoger zal liggen dan deze in 1990. Ik zou eerder voorstellen om de cijfers van vandaag te halveren, ik denk dat dit al een serieus werk zal zijn.

Voor de rest vind ik het een goed initiatief, maar haalbaar?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th May 2011, 19:34
marie.vanhoof marie.vanhoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Mol
Posts: 74
Ik deel de mening van Ann. Ik ben er steevast van overtuigd dat het CO2-gehalte op dit moment veel hoger licht dan twintig jaar geleden. Ik kan zulke initiatieven enkel aanmoedigen, maar of het haalbaar is? Ik weet het niet ... Het zou zeer mooi zijn, moest dit plan echt werken. Maar als ik zie wat er met onze planeet aan het gebeuren is, houd ik mijn hart vast.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.