actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th September 2014, 22:04
D*nnis Geentjens D*nnis Geentjens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Vosselaar
Posts: 93
Farid 'le Fou' wil euthanasie aanvragen

Farid Bamouhammad -beter bekend als Farid 'le Fou'- wil euthanasie aanvragen. Dat liet hij vanavond via de Franstalige openbare omroep RTBF weten. Sinds 1985 zit hij opgesloten voor doodslag, poging tot doodslag en poging tot ontvoering.

"Ik heb al die tijd in de duisternis en de hel doorgebracht, want dat betekent gevangen zijn. Wat men mij heeft aangedaan, wens ik niemand toe. Ik verkies te sterven. Dat is contradictorisch in relatie met mijn moeder en in tegenspraak met de liefde voor mijn dochter. Het staat ook haaks op het leven dat ik wil leiden", vertrouwt 'Farid le Fou' de RTBF toe in een getuigenis in het zondagavondjournaal.

In totaal werd Farid Bamouhammad 167 keer van de ene naar de andere gevangenis overgebracht. In augustus 2005 gijzelde hij zijn dochter in Brussel. De man wordt door veel cipiers die met hem werkten als de meest gevaarlijke en de moeilijkste gedetineerde aanzien.

Volgens de RTBF beantwoordt zijn aanvraag niet aan het wettelijk kader over euthanasie en maakt hij geen kans.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...aanvragen.dhtml
Datum: 28/09/2014

Mening:
Dit is een zeer complexe zaak. Om euthanasie te kunnen uitvoeren moet je een heel proces volgen om te bewijzen dat je in aanmerking komt. Deze wet is zowel van kracht voor mensen binnen als buiten de gevangenis. Nu mensen die in de gevangenis zitten hebben het mentaal vaak heel moeilijk. Sommige gedetineerden kijken uitzichtloos uit naar hun vrijlating. Nu is natuurlijk de vraag: is euthanasie dan wel de beste oplossing? Wel ik denk het niet. Volgens mij moet er meer aandacht gaan naar de mentale toestand van de gevangenen. Moet er meer geďnvesteerd worden in psychologische en mentale begeleiding. Want gedetineerden zijn nog altijd mensen van vlees en bloed, het zijn geen gevoelloze beesten zoals de meeste mensen denken.

Laatst aangepast door D*nnis Geentjens : 28th September 2014 om 22:17.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.