actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2013, 10:32
J*liette.Boonen J*liette.Boonen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Kasterlee
Posts: 59
Thumbs up 1 op 5 houdt van zijn job

Meer dan zes op de tien Britse werknemers zijn gelukkig in hun job, 19 procent geeft zelfs toe van zijn werk te houden. Dat blijkt uit een nieuwe studie van financieel dienstverlener Capital One.

In het onderzoek werd de jobtevredenheid gemeten bij voltijdse en deeltijdse werknemers. Uit deze studie blijkt onder meer dat vrouwen (67 procent) gelukkiger zijn op hun werk dan mannen (58 procent). Werknemers uit Londen zijn van alle Britten het meest tevreden (71 procent).

Daarnaast wijst het onderzoek uit dat 56 procent van de ondervraagde werknemers tevredenheid de belangrijkste voorwaarde vindt om gelukkig te zijn op het werk. Voor 36 procent komt het loon op de eerste plaats.

Hoe ouder je wordt, hoe belangrijker de tevredenheid. Bij 61 procent van de 55-plussers heeft jobtevredenheid de hoogste prioriteit, terwijl bij werknemers tussen 18 en 34 jaar dit 'maar' bij 54 procent het geval is. Gevraagd naar het leukste aspect van hun job, antwoordt 41 procent de concrete inhoud van hun werk, gevolgd door hun collega's (31 procent).

Bron: De Standaard, 18/10/13 om 09:54 door nm

Eigen mening: In het artikel lezen we dat meer dan zes op tien Britse werknemers gelukkig zijn met hun job. Er staat ook te lezen dat vrouwen meer tevreden zijn met hun job dan mannen. Wat nog opmerkelijker is, is dat hou ouder werknemers worden hoe meer tevreden ze zijn met hun job. Deze cijfers vind ik aangenaam om te lezen en zeker als vrouw. Ik kijk er alvast naar uit om les te geven wanneer ik 55 jaar ben. Hopelijk sta ik dan ook zeer gepassioneerd in het werkveld.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.