actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2010, 10:58
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
Meisjes vluchten na dodelijk ongeval vriendin in Maaseik

Meisjes vluchten na dodelijk ongeval vriendin in Maaseik

Bij een bizar ongeval op de Ringlaan in Maaseik is zondagmorgen rond 9 uur een jonge vrouw verongelukt. Een auto met Nederlandse nummerplaat kwam uit de richting van Nederland. De bestuurster verloor om een onduidelijk reden de controle over het stuur van het voertuig.

De wagen ging aan het tollen en belandde in de middenberm. Een inzittende, afkomstig uit Heerlen, werd uit de auto geslingerd. Ze overleed ter plaatse.

De twee andere jonge vrouwen, 20 en 22 jaar oud, die ook in de auto zaten, riepen nog naar het slachtoffer en zetten het dan op een lopen. Ze werden later op de dag in Nederland teruggevonden en daar door de politie verhoord.
Alcohol of drugs?

Het is voorlopig onduidelijk wat er precies is gebeurd en wie van de drie vrouwen aan het stuur zat.

"De vader van een van de twee meisjes had de politie in Nederland verwittigd. Het was duidelijk dat de twee jonge vrouwen bij een verkeersongeval betrokken waren geweest. Een meisje had zelf ook verwondingen", klinkt het bij het parket in Tongeren.

Via het rechtshulpverzoek aan Nederland vroegen we een aantal onderzoeksdaden, zoals na te gaan wie de bestuurder van de wagen was. Daarnaast vragen we om testen af te nemen om te kijken of er alcohol- of druggebruik in het spel was. Het is ook onduidelijk hoe de twee in Nederland zijn geraakt. Ze zijn kort na het verkeersongeval vertrokken, nog voor de politie vaststellingen kon doen."


Bronvermelding: http://www.gva.be/nieuws/binnenland

Mening: Ik vind dit absoluut niet kunnen. Mensen dit onder invloed van alcohol, drugs,... eender wat zijn niet meer achter het stuur mogen kruipen. Ik vind dit zo gevaarlijk en als je dan zo'n ongevallen hoor draait men maag al om. Wat die twee meisjes bezielde weet ik niet. Ze mogen zelf kiezen wat ze met hun leven doen al is het drugs, alcohol,... ze zijn vrij en zelf verantwoordelijk voor hun daden, maar als er iemand anders bij betrokken geraakt die onschuldig is en niets mee te maken heeft, is dit niet terecht voor deze vrouw. Dit hebben deze twee meisjes op hun geweten en mogen van mij part een flinke straf krijgen. En dan nog eens vlucht misdrijf plegen is wel helemaal top. Dit doe je helemaal niet. Ook is het niet met dodelijke afloop, je wordt toch gepakt door de politie. Hoe dan ook. Ik vind persoonlijk dat deze meisjes een zware straf moeten krijgen, ook al was dit niet met opzet, en ander invloed van is geen excuus. Dan mag je zelfs niet meer met de auto rijden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd November 2010, 16:04
dorien.wellens dorien.wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 108
Het is moeilijk om hierover te oordelen aangezien nog niemand iets weet over de exacte feiten van deze gebeurtenis. Wat ik wel niet vind dat kan is dat de twee meisjes weg lopen terwijl er een vriendin voor dood buiten ligt. Misschien hadden ze haar nog wel kunnen helpen door een ambulance te bellen. Aangezien deze meisjes weg gelopen zijn, zullen ze waarschijnlijk wel iets te verbergen hebben.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 22nd November 2010, 16:54
Marieke Hendrickx Marieke Hendrickx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: meerhout
Posts: 76
Ik vind ook dat het verkeerd is om te gaan lopen wanneer je vriendin er erg aan toe is of zelfs dood is na een ongeval. Toch wil ik deze meisjes niets verwijten want ik weet zelf niet hoe ik zou reageren als er zoiets zou gebeuren. Ik denk niet dat ik zou gaan lopen maar ik denk dat ik niet ‘sterk genoeg’ zou zijn om zelf eerste hulp of zo toe te passen. Ik denk dat ik snel in paniek zou geraken en ook niet zou weten wat te doen. Misschien zoek ik wel hulp bij andere mensen in de omgeving. Dat is nog altijd beter dan te gaan lopen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 23rd November 2010, 11:01
Gianni.Claes Gianni.Claes is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Geel
Posts: 60
Er kan inderdaad niet goed geoordeeld worden voor er iets bekend is over het feit of ze al dan niet onder invloed waren.
Anderzijds speelt het feit dat ze vluchtmisdrijf pleegden wel zwaar in hun nadeel, want dit zou waarschijnlijk betekenen dat ze wél iets te verbergen hadden.
Nuja, iets te verbergen of niet, mijn geweten zou het me alleszins niet toelaten om een goede vriend(in) van me voor dood (hier letterlijk) achter te laten na zo'n ongeval..
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.