actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2010, 14:23
Marieke Hendrickx Marieke Hendrickx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: meerhout
Posts: 76
Terminale patiënten in wooncontainers

Bron: Belga/HBVL /Auteur: dgs

HASSELT - In Hasselt is er commotie over de plannen van het Jessaziekenhuis om de dienst palliatieve zorgen van de campus Virga Jessa naar de campus Salvator te verhuizen
De palliatieve afdeling van het ziekenhuis dreigt te moeten verhuizen en dat zorgt voor heel wat problemen. "Op de campus Salvator zouden de mensen in wooncontainers terechtkomen", zegt ex-schepen Lieve Pollet, die in 1996 mee de palliatieve afdeling uit de grond heeft gestampt.
Ook het hoofd van de palliatieve afdeling, dokter Marc Desmet, vindt dat de afdeling op zijn huidige locatie moet blijven. "Zo vermijden we dat patiënten in hun laatste levensweken nog per ambulance van campus moeten veranderen."
Jessawoordvoerder Luc Colla benadrukt dat de precieze inplanting van dienst op de Campus Salvator nog moet worden bekeken.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...&subsection=156

Eigen mening:
Volgens mij is de “kwaliteit van leven” voor de palliatieve patiënt het allerbelangrijkste, ook al is dat leven nog kort. Ik denk niet dat het feit dat deze mensen in wooncontainers moeten liggen, het grote probleem is. Deze kunnen ook heel comfortabel ingericht worden en voldoen aan de noden van deze mensen. Wel geloof ik ook dat het vervoeren van deze mensen met de ambulance veel ongemak meebrengt. Mijn opa verbleef bij mij thuis toen hij stervende was en ik kan me niet inbeelden dat hij nog met de ambulance vervoerd moest worden omdat dat allemaal te veel pijn deed. Volgens mij moet men daar vooral naar kijken zodat deze mensen in hun laatste levensfase rustig kunnen zijn , samen met hun familie om samen afscheid te nemen. De patiënt centraal is toch iets wat in de verzorging van nu heel belangrijk is zodat het menselijke niet verloren gaat.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.