actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2010, 13:11
Melissa Van Ostaeyen Melissa Van Ostaeyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 67
Thumbs down 13-jarige beroepsinbreker opgepakt

De Brusselse politie heeft gisterenavond op de Edmond Machtenslaan in Sint-Jans-Molenbeek een zeer jonge inbreker opgepakt.

Zelf beweert de jongen dat hij 13 jaar oud is en dat inbreken zijn beroep is. Zo zou hij al een hele reeks feiten gepleegd hebben in Antwerpen, Luik en het Brusselse.

De tiener werd vrijdag opgepakt toen hij samen met een 13-jarig meisje in een appartement wilde inbreken. Het meisje kon ontkomen maar de jongen, die beweert niet te weten waar hij verblijft, zal wellicht voor de jeugdrechter moeten verschijnen. (belga/edp)

bron: http://www.hln.be/hln/nl/921/Kanaal...-opgepakt.dhtml

Eigen mening: Het is erg dat jongeren van die leeftijd zich al aangetrokken voelen tot inbraak. Misschien wil deze jongen gewoon stoer doen door te zeggen dat hij al meerdere feiten heeft gepleegd, en was het eigenlijk gewoon een experimentje geweest? Als het waar is wat hij zegt, vraag ik mij af wat zijn thuissituatie is.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st November 2010, 11:53
Tom.Vlaminck Tom.Vlaminck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Schoten
Posts: 20
Zoals Melissa al zei zal dit vaak veel met de thuissituatie te maken hebben en kan de jongen er zelf niet alles aan doen. Tegenwoordig zie je zoveel jongeren die door hun ouders aan hun lot worden overgelaten, die gaan rondhangen op straat en in de criminaliteit belanden.

Maar kan je hen dit volledig kwalijk nemen? Als deze jongeren van thuis uit niets van normen en waarden meekrijgen, hoe kunnen zij dan opgroeien tot zelfstandige personen die weten wat mag en niet mag. Maar het ligt natuurlijk ook niet alleen aan de ouders, de jongen zelf is zeker even schuldig, hij heeft nog altijd een eigen mening en keuze.

Wat ik mij echter wel altijd afvraag als ik zoiets lees, deze jongeren zijn bij mijn weten toch nog altijd schoolplichtig? Op mijn middelbare school werd er het minste dat je een uurtje te laat was naar huis gebeld om te horen waar je was, doen scholen dit tegenwoordig dan niet meer?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st November 2010, 12:22
jonathan.bruyninckx jonathan.bruyninckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 19
Ik vraag mij af wat de motivatie van de jongen was om te gaan inbreken.
Hierbij denk ik terug aan de 14-jarige meisjes die direct werden vrijgelaten toen ze op heterdaad werden betrapt.
Dacht de jongen dat hij hierdoor ongestraft kon inbreken toen hij dit hoorde?
Het feit dat hij toegeeft meerdere feiten gepleegd te hebben klopt niet. Als crimineel wil je net niet dat alle feiten ontdekt worden omdat de straf dan zwaarder wordt. Volgens mij zei hij het gewoon omdat hij denkt dat het stoer is. Hij is 13 jaar, hij weet waarschijnlijk niet beter.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 21st November 2010, 14:22
vinceloots vinceloots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: arendonk
Posts: 54
Vaak ga je op die leeftijd je grenzen aftasten. Je gaat proberen te voelen hoe ver je kan gaan. Op die leeftijd wordt je aangetrokken tot alles wat niet mag. Er zijn jongeren die hier heel ver in gaan. Anderen houden het op onschuldig kattenkwaad. Ik denk dus dat deze jongen behoort tot deze categorie en dus gewoon de spanning op zocht van iets te doen wat niet mag. Inbreken behoort dan uiteraard wel tot de extreme vorm van kattenkwaad. Ik kan me ook vinden in de menig van Melissa. Hoe ziet de thuissituatie van die jongen eruit? Misschien is dat de reden waarom hij gaat inbreken. Dit wordt niet vermeldt in het artikel. Naar de beweegreden van de jongen valt dus enkel te speculeren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.