actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd October 2014, 07:49
e*ise.vandenabeel e*ise.vandenabeel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Schilde
Posts: 98
Verkrachter vraagt rechter in Charleroi om euthanasie

Verkrachter vraagt rechter in Charleroi om euthanasie

Een man die voor de correctionele rechtbank van Charleroi terecht staat op verdenking van verkrachting en aanranding van de eerbaarheid van verschillende adolescenten heeft de rechter in een brief gevraagd om zijn verzoek tot euthanasie in te willigen.

Yves V. werd in het verleden een eerste keer aangehouden wegens misbruik van een jonge tiener, op wie hij naar eigen zeggen verliefd was. Nadat V. onder voorwaarden was vrijgekomen, pleegde hij opnieuw soortgelijke feiten met verschillende jongens. Hij verklaarde nadien dat de slachtoffers hem herinnerden aan zijn eerste slachtoffer.

Hij verscheen niet zelf voor de correctionele rechtbank maar liet zich vertegenwoordigen door zijn advocaat. Hij schreef wel een brief aan de rechter waarin hij vroeg om euthanasie.

De zaak werd uitgesteld naar 8 december in afwachting van de aanduiding van onder andere een voogd voor de minderjarigen die niet door hun ouders worden vertegenwoordigd.

Datum: 22/10/2014
Bron: De Morgen

Mening: Als rechter zou ik niet ingaan op het verzoek van de misdadiger. De man heeft het leven van verschillende mensen kapot gemaakt. Hij heeft niet het minste respect voor hen getoond. Hij is ook een recidivist. Het feit dat hij om euthanasie vraagt, is in mijn ogen een bekentenis. Ik denk dat hij zeker weet dat hij als straf voor lange tijd in de gevangenis zal moeten verblijven. Dat wil hij ontlopen door euthanasie. Hoe zouden zijn slachtoffers hierop reageren? Zij gaan gedurende heel hun leven moeten leren leven met hun trauma. De dader lijdt niet. Hij wordt zich niet bewust van zijn fouten. Hij ontloopt zijn straf. Uit eerbied voor de slachtoffers zou ik zijn verzoek weigeren. Dit artikel is trouwens een perfect onderwerp om een debat rond te voeren in de klas. In een les Godsdienst over euthanasie zou dit artikel zeker geïntegreerd kunnen worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.