actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th April 2016, 22:16
Alina.D*ms Alina.D*ms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 79
Paus noemt aanslagen in Brussel ‘symptoom van falend integratiebeleid’

Paus noemt aanslagen in Brussel ‘symptoom van falend integratiebeleid'

Paus Franciscus bestempelt de recente aanslagen in Brussel als een symptoom van een falend integratiebeleid. Volgens de paus toont het feit dat de recente terreuraanslagen in Brussel en Parijs werden veroorzaakt door zonen en kleinzonen van migranten aan dat er geen echt integratiebeleid is gevoerd.

Dat meldt Kerknet maandag. Europa heeft volgens de kerkleider nog heel wat werk voor de boeg op het vlak van toelatingsbeleid en integratie, maar net zo goed wat werkgelegenheid en economische hervormingen betreft. ‘Europa moet het vermogen tot integratie herontdekken.’

De uitspraken van de Paus komen er niet toevallig. De geestelijke leider bracht de voorbije dagen een bezoek aan het Griekse eiland Lesbos, waar hij met aangekomen vluchtelingen sprak.

Kerknet wijst er ook op dat Franciscus zich terughoudend opstelt inzake het Europees vluchtelingenbeleid. hij heeft begrip voor de angst van sommige landen. De opvang van vluchtelingen brengt volgens hem verantwoordelijkheid met zich mee, evenals de uitdaging om hen te integreren. ‘Het bouwen van muren is geen oplossing. Wij moeten bruggen bouwen, maar op een verstandige manier, door dialoog en integratie.’

Bron
De Standaard: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160418_02244311

Eigen mening
Ik kan de Paus zijn uitspraken niet tegenspreken. Dat Europa nog heel wat werk heeft op het vlak van een immigratiebeleid is niemand ontgaan. Het immigratiebeleid heeft gefaald volgens de Paus, ik denk dat praktisch iedereen er zo over denkt, als je kijkt naar alle vluchtelingen die over de Middellandse Zee moeten vluchten voor een beter leven is erg, heel erg. Waarom kunnen we ze niet gewoon gaan halen? En het ergste van al vind ik dan nog dat ze hier bij ons in Europa verschrikkelijk worden opgevangen. Ze worden in tentenkampen gestoken en van de ene plaats naar de andere gestuurd. Dat is mensonwaardig.

Er is ook iets dat nieuw is voor mij in deze hele vluchtelingenzaak. De Paus vermeldt namelijk dat de terreuraanslagen veroorzaakt werden door zonen en kleinzonen van migranten. Dat vind ik persoonlijk een extreme uitspraak. Maar anderzijds kan het wel kloppen, toen hebben ze ook voor geen immigratiebeleid gezorgd.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th April 2016, 08:22
robin.s*eurs robin.s*eurs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vorselaar
Posts: 82
Ik ben het eens met de reactie van Alina. Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat er nog heel wat werk is op vlak van immigratiebeleid binnen Europa. Iedereen heeft zijn eigen mening hierover. Sommige zeggen dat we elke immigrant moeten helpen, anderen zeggen dan weer dat ze er niets van moeten weten. Jammer, want het zou je kind maar eens moeten zijn dat is gevlucht en in een ander land geen hulp krijgt. Het is en blijft een moeilijke kwestie.
Ik heb een dubbel gevoel bij de uitspraak van de Paus. Dat het "slechte" immigratiebeleid van Europa hier de oorzaak van is, vind ik een uitspraak die kort door de bocht is.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st April 2016, 12:06
Aline.V*rmeiren Aline.V*rmeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Oostmalle
Posts: 30
Ik vind de uitspraak van de paus heel extreem, maar ook niet onwaar. De aanslagen in Brussel kunnen inderdaad een symptoom zijn van een falend integratiebeleid. Ik hoop alleen dat de mensen dit niet gaan verwarren met de oorzaak van de aanslagen. Net zoals Alina vind ik dat de situatie in de vluchtelingenkampen momenteel heel mensonwaardig is. We zouden veel meer moeten nadenken over de gevoelens van deze mensen, onszelf in hun plaats zetten. Scholen zouden bijvoorbeeld acties kunnen organiseren, waarbij de leerlingen een dag naar een vluchtelingenkamp gaan. Ik denk dat ze dan pas zullen beseffen dat er écht iets aan gedaan moet worden. Na zovele maanden vind ik dat het tijd wordt dat er een permanente oplossing gevonden wordt. Alleen lijkt het heel moeilijk deze te vinden...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.