actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th May 2016, 14:07
Lynn G*ovaerts Lynn G*ovaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Lier
Posts: 60
Klacht tegen doodrijder eendjes na "traumatische ervaring"

Twee grootouders uit Koekelare hebben gisterennamiddag een klacht ingediend bij de politie omdat ze samen met hun kleinkind en twee andere jonge kinderen getuige waren van dierenleed. Op de terugweg van Plopsaland De Panne zagen ze hoe een bestuurder opzettelijk een moedereend met 12 kuikentjes doodreed.

De grootouders, hun zoon, schoondochter en kleinkind en een vriendin met twee kindjes genoten zaterdag van een dagje Plopsaland. Rond 17 uur keerden ze huiswaarts. Op de E40 in Middelkerke moesten ze net als 5 andere auto’s plots remmen omdat een moedereend en 12 kuikentjes in colonne de snelweg overstaken.

Alle auto's stopten om de eendjes veilig te laten oversteken. Op de linkerrijstrook echter dook een bestuurder op die de kuikentjes van ver zag overstaken, maar in plaats van te remmen extra gas gaf. Hij reed de hele eendenfamilie dood voor de ogen van twee kindjes van 4 jaar oud en een kind van 10. De man stak uit het raam zijn middelvinger op naar de wachtende auto’s en een vrouw zwaaide hen uit het raam toe.
"Wij zijn echte dierenvrienden"

"Het was een jonge gast die reed", zegt grootmoeder Ann Vancouillie aan Radio 2 West-Vlaanderen. "Hij reed nog met een "L" op zijn auto achteraan. Het was zeker opzettelijk. Hij stak zijn middelvinger naar ons op. Hij wist heel goed wat hij deed. Wij zijn echte dierenvrienden, we willen niet dat zulke dingen gebeuren."

In de auto zetten de kinderen het intussen op een wenen. Volgens de grootouders liepen ze een traumatische ervaring op en praten ze sinds de feiten over niet anders meer. "Mijn kleinzoon vroeg mij of alle eendjes nu dood zijn. Ik heb om hem te troosten gezegd dat er nog een paar leefden en dat de politie ze ging komen halen. Wat moest ik zeggen?", vertelt de vrouw.

Omdat ze zo in shock waren, beslisten ze om gezamenlijk een klacht in te dienen bij de lokale politie, iets wat hen zaterdag al aangeraden was toen ze de dienst 101 belden. Ze konden een beschrijving van de auto en de volledige nummerplaat doorgeven. De politie onderzoekt de klacht. Volgens de grootmoeder weten ze intussen wie de dader is. "Ze hebben gezegd dat ze hem gingen straffen."

Bron: De Redactie
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/r...deren/1.2652096

Mening:
Na lang wikken en wegen, heb ik toch besloten dit artikel te posten. Persoonlijk ben ik een grote dierenvriend en het doet pijn om dit te moeten lezen in de krant. Dit artikel laat het verschil duidelijk zien tussen twee soorten mensen. Diegenen die allemaal mooi op de autosnelweg stoppen om de natuur toch een kans te geven. En dan heb je de persoon die extra gas geeft. Niet alleen zijn de eendjes onnodig gestorven, maar zijn de kinderen die in de auto zaten ook getraumatiseerd.

Als het echt de bedoeling was van de bestuurder, zou deze zeker gestraft moeten worden. Men kan denken dat het "maar" eendjes waren, maar stel u voor dat het "u" kinderen waren.

Laatst aangepast door Lynn G*ovaerts : 10th May 2016 om 14:25.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.