actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2013, 12:11
kato.d*pauw kato.d*pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Arendonk
Posts: 22
Steeds meer artsen zijn depressief

Steeds meer artsen zijn depressief

De Orde van Geneesheren Oost- Vlaanderen heeft het taboedoorbrekend pilootproject Arts in Nood opgestart, om artsen die in psychische nood verkeren op discrete wijze het juiste zorgtraject aan te bieden. Burn-out en depressie zijn groeiende problemen bij dokters uit alle geledingen, van de huisarts tot de ziekenhuisarts.


Michel Bafort, gynaecoloog voorzitter van de Orde gynaecoloog en voorzitter van de Orde van Geneesheren Oost-Vlaanderen, hoopt dat de Ordes in andere provincies mee in de boot stappen.

“Het probleem met de psychisch in nood verkerende arts groeit, terwijl artsen voor zichzelf niet snel hulp inroepen”, zegt dokter Bafort. “Zeker omdat ze dan bij collega’s moeten aankloppen en schrik hebben dat hun problemen consequenties voor hun carrière zullen hebben. Via ons meldpunt komt de arts terecht bij onze vaste secretaris die de geschikte vertrouwensarts contacteert. Alles gebeurt in strikte geheimhouding en de vertrouwensarts heeft zwijgplicht.”

Eigen mening: ik vraag me wel meteen af hoe het komt dat de artsen depressief worden. Want dit staat niet vermeld. Misschien ook dringend de reden zoeken en daar iets aan doen voor er nog meer volgen die we dan van de miserie moeten kunnen verlossen. Want dat is niet eenvoudig. Ik vind wel goed dat ze er nu een punt van maken om deze mensen op een discrete wijze te helpen. Ik hoop dat er nu het discreet kan de artsen zich vlugger zullen gaan melden zodat ze verder geholpen kunnen worden. Zij hebben daar trouwens evenveel recht op dan al de patiënten dat zij steeds helpen. Dit is een heel goed plan en ik hoop dat we er nog meer van gaan horen.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/wetenschap...depressief.aspx
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.