actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th October 2013, 09:02
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Somalische piratenkoning opgepakt op Zaventem

De politie heeft zaterdagmorgen op de luchthaven van Zaventem een Somaliër opgepakt die ervan wordt verdacht de leiding te hebben gehad van de piraten die in 2009 zeventig dagen lang de bemanning van de Belgische steenstorter 'Pompeď' gijzelden. Dat schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad.

Mohamed Abdi Hassan, bijgenaamd 'Afweyne', werd in de boeien geslagen toen hij op Zaventem aankwam met een vlucht vanuit Nairobi (Kenia). Hij werd naar Brugge overgebracht, waar de onderzoeksrechter hem aanhield. De man zal worden vervolgd voor piraterij.

Afweyne en zijn zoon worden in VN-rapporten genoemd als de meest beruchte en machtigste piraten die de voorbije jaren de kusten voor Somalië hebben geterroriseerd. Sinds 2005 zou hij met zijn piratenbende miljoenen dollar hebben verdiend met het kapen van schepen. Het is onduidelijk waarom hij naar ons land kwam. Afweyne verklaarde begin vorig jaar op een persconferentie te stoppen met piraterij om zich met politiek te gaan bezighouden.

Bron: DM (14/10)

Commentaar: Ik vind het goed dat deze man opgepakt is. Wat ik me afvraag is het volgende: waarom heeft hij dit gedaan? Deed hij het puur voor het losgeld of waren er nog andere motieven? Ik hoop dat deze man correct berecht wordt en zonodig een passende straf toegewezen krijgt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.