actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2009, 13:39
Ilja.Rits Ilja.Rits is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Bevel
Posts: 63
Turnhout snelste gerecht van België

Turnhout snelste gerecht van België

(belga) - Dat berichtten de kranten Het Belang van Limburg en de Gazet van Antwerpen zaterdag.

De cijfers komen uit een studie van het college van procureurs-generaal. Die werd vrijdag voorgesteld door de Antwerpse procureur-generaal Yves Liégeois bij de viering van vijftien jaar Dienst voor Strafrechtelijk Beleid.
De 3 gerechtelijke arrondissementen uit de provincie Antwerpen doen het sneller dan 17 maanden. In Vlaanderen zitten alleen Oudenaarde, Brugge, Kortrijk en Leuven boven het nationaal gemiddelde. In Bergen (meer dan 800 dagen), Oudenaarde en Doornik is de duur van het gerechtelijk onderzoek bijna 3 keer zo lang als in Turnhout (minder dan 300 dagen) of Antwerpen. Van de Waalse arrondissementen zit alleen Charleroi (iets) onder het nationaal gemiddelde.

Vooral de financiële zaken slepen aan. Gemiddeld duurt een financiële zaak nu al 1.188 dagen of meer dan 3 jaar, vooraleer ze voor de raadkamer komt. Op 10 januari 2009 telde België 6.138 zaken waarin het gerechtelijk onderzoek meer dan 2 jaar duurt.

Bron: http://www.tijd.be/nieuws/binnenlan...8265956-438.art

Eigen mening: Ik ben er altijd door geschokt hoelang een gerechtelijk onderzoek duurt. Ergens vind ik dit wel niet kunnen, er zijn zaken die direct afgehandeld moeten worden! Minder dan 300 dagen vind ik nog steeds veel! En dat de financiële zaken 3 jaar lang kunnen duren vind ik toch niet acceptabel!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.