actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th September 2013, 16:15
b*itt.g b*itt.g is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Noorderwijk
Posts: 94
Cool Dakloze levert rugzak met tienduizenden dollars in bij politie

"Zelfs als ik wanhopig op zoek was naar geld, dan zou ik nog geen cent gehouden hebben van het geld dat ik vond." Dat zei de dakloze Glen Lewis uit Boston, nadat hij in een winkelcentrum een rugzak vond met daarin 2.400 dollar (bijna 1.800 euro), 40.000 dollar aan travellers checks (bijna 30.000 euro), Chinese paspoorten en persoonlijke papieren.

James werd begin deze week door Edward Davis, hoofdcommissaris van de politie in Boston, geëerd. De commissaris bedankte de dakloze voor zijn "buitengewone karakter en eerlijkheid". De rugzak bleek van een Chinese student te zijn die op bezoek was bij een andere student in Boston.

James vertelde aan persbureau AP dat hij sinds 2005 dakloos is. Daarvoor werkte hij dertien jaar als archiefmedewerker in een gerechtsgebouw in Boston. De man lijdt aan de ziekte van Ménière, waardoor klachten van slechthorendheid, duizeligheid en oorsuizen ontstaan. Hierdoor kon hij moeilijk blijven werken, legde hij uit.

Tijdens een persconferentie liet James weten dat hij blij is dat de rugzak terug bij zijn eigenaar is. Hij maakte van de gelegenheid gebruik om alle mensen die ooit geld aan hem hebben gegeven te bedanken. "Het is gewoon fijn wat geld op zak te hebben, zodat een dakloze man als ik zich niet de hele tijd arm voelt", zei hij. "Ik ben zeer gelovig, God heeft altijd zeer goed voor me gezorgd.'

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...j-politie.dhtml

Mening:
Het is enorm solidair dat deze man het gevonden geld terug aan zijn eigenaar wilde bezorgen en dus ook heeft ingeleverd, ook al zit hij zelf niet in de beste financiële situatie. Al is het de normaalste zaak van de wereld het geld terug te bezorgen, vind ik het wel enorm dapper en oprecht dat hij dit heeft gedaan. Ikzelf als dakloze zou het geld zelf gebruiken, ik vind dat deze man alsnog een beloning verdiend.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th September 2013, 17:46
R*y.Geerts R*y.Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Lille
Posts: 29
Toch vreemd dat hier geen beloning aan vast hing, al was het maar van onafhankelijke mensen die sympathie voor deze man opbrengen (en die zijn er ongetwijfeld). Zoals hem moesten er meer zijn! Persoonlijk zou ik (in die situatie wel te verstaan) het geld zeker gehouden hebben. Of er tenminste wat nieuwe kleren van gekocht hebben of dergelijke. Moest ik morgen langs hem lopen dan kreeg hij van mij geld in zijn potje, zeker weten!

Samenhangend denk ik dat de samenleving te weinig doet voor deze mensen. Nu wordt hij geëerd, maar moest hij deze daad niet verricht hebben, dan zou waarschijnlijk niemand in het politieke kader zijn naam gekend hebben. Dan was hij waarschijnlijk nog steeds "het arme mannetje in het station dat niemand kent" , om het zo maar uit te drukken. Ze moeten het nog het meest van vrijwilligers hebben, gewone mensen die zich inzetten. Jammerlijke zaak. Zeker als je deze zaak bekijkt. Hij WIL wel werken, maar hij heeft een lichamelijk probleem waardoor hij NIET KAN werken. Ik denk dat er zo veel dakloze mensen zijn. Denk dus niet te snel dat het allemaal luieriken zijn A.U.B. !
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.