actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th March 2008, 14:10
marliessomers marliessomers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: essen
Posts: 146
"Het leek wel een sekte"

”Tegen een Belgische man met een enorme tumor zeiden ze ijskoud ‘U geneest, de goddelijke gidsen hebben uw organen vervangen’. Twee weken later was hij dood.”
Drie oud-medewerkers van het IMC Maria Magdalena in Roosendaal waar de West-Vlaamse geschorste ’wonderdokter’ Patrick Van Eeghem werkte, doen hun boekje open.


Internist Patrick Van Eeghem kwam enkele maanden geleden in opspraak toen bleek dat hij kankerpatiënten trachtte te genezen met behulp van kosmische stralen en een goddelijke bron.
Hij was actief in het Nederlandse Roosendaal en in zijn Kortrijkse privépraktijk. In afwachting van een uitspraak van de Orde van Geneesheren werkt Van Eeghem verder vanuit zijn privépraktijk.

Drie oud-medewerkers van het bewuste medisch centrum in Roosendaal getuigen nu over de ’kosmische’ praktijken. Bernhard Damering werkte er een tijdje als psycholoog en administratieve kracht.

Jenny Smits en Minke Hoekstra waren gastvrouwen: ze noteerden de medische klachten van patiënten en begeleidden ze naar de bank waarop ‘goddelijke gidsen’ hun werk deden.

De vrouwen benadrukken dat ze het werk in eerste instantie zinvol vonden. Maar vragen ‘die niet in de rij pasten’ werden door Bolijn niet beantwoord.
Dan antwoordde ze steevast: ‘Vragen leiden tot vragen en dat leidt tot niks’. Dat kreeg ze dan vanuit De Goddelijke Bron door.”

Minke Hoekstra: “Dokter Van Eeghem stond er vaak als een klein joch bij. Ze veranderde gerust zijn recepturen of doseringen waar medewerkers en andere patiënten bij waren.”

Het leek soms een sekte met Carine Bolijn als sekteleidster, stellen de drie.
Maar langzamerhand gingen hun ogen open, vertellen ze. Minke: “Ik kreeg grote twijfels toen mijn zus die vergevorderde kanker had, toch overleed. Ze had van Carine immers te horen gekregen ‘dat alle kankercellen gedood waren door de Goddelijke Bron’. Ze zei precies wat je wilde horen, als een soort hypnose.”

Jenny Smits: “Mensen die haar behandeling (nu 107,10 euro voor een consult) niet konden betalen, moest ik afpoeieren. Daar was geen potje voor.” De drie oud-medewerkers vinden het wel jammer dat alternatieve geneeswijze door de negatieve publiciteit een klap krijgt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th March 2008, 17:05
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Loenhout
Posts: 177
Ik ken iemand die bij IMC Maria Magdalena in behandeling was. Weliswaar niet door Patrick Van Eeghem, maar door een andere mevrouw. Aangezien de persoon die ik ken geen rijbewijs heeft, ben ik 1 maal meegereden als 'taxi'. Het is inderdaad precies een sekte. Zo'n consultatie gaat als volgt:

Je moet één uur op een bed liggen. Daarna krijg je een meting, waarvoor een wichelroede gebruikt wordt. Tijdens die meting heb je 'zogezegd' verbinding met hetgene wat zich hierboven bevindt. In sommige gevallen worden er flesjes met stoffen in je handen gelegd waarna de 'arts' de wichelroede boven één van de handen houdt. Als de liniaal naar beneden gaat, zijn er stoffen tekort in je lichaam.

Na dit alles heb je een gesprek waarbij de 'arts' wat krulletjes op een papier zet en zij vertelt dat alles goed zal komen. Je toestand zou even verslechteren waarna je er weer bovenop komt.

Na zo'n afspraak moet je pillen en druppels innemen om je lichaam te zuiveren. Dit alles heeft een kostprijs van gemiddeld 500 euro per beurt.

Volgens mij is het zo: als je hierin gelooft, dan zal je gezondheid iets verbeteren... Ik geloof er in ieder geval niets van, en ik zou er zeker mijn geld niet aan willen uitgeven. Maar wanneer je echt ziek bent, wil je er alles aan doen om te genezen en dan speelt geld geen rol. Dus er zullen effectief mensen zijn die hier beterschap mee ondervinden.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 31st March 2008, 09:30
Lien Boogers Lien Boogers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Geel
Posts: 125
Hoe kunnen mensen nu zo u geld af troggelen!! Mensen die geen raad weten, stappen meestal naar de alternatieve geneeskunde! Je gaat me niet zeggen dat deze geneeskunde wel kan genezen!

Zulke instellingen moest men onmiddellijk sluiten!!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 1st April 2008, 09:32
Hanne VG Hanne VG is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Ravels
Posts: 121
In eerste instantie zou je denken, wie trapt nu in zulke zever.. Maar mensen die geen raad meer weten en geen uitweg meer vinden, zijn begrijpelijk al vlug geneigd om daar toch maar geld in te investeren. Want hoe zou je zelf zijn, je hebt kanker en de dokter zegt dat er niets meer aan te doen is en dat je zal sterven. Maar er is ook een dokter die zegt dat hij je kan genezen. Dan is het begrijpelijk dat je niet meer nuchter kan nadenken en gewoon heel veel geld geeft in de hoop op beterschap...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.