actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th October 2011, 09:25
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Arbeidsinspectie strenger voor politie

Arbeidsinspectie strenger voor politie

Politiemensen krijgen soms te maken met agressie en geweld NOS

Toegevoegd: dinsdag 25 okt 2011, 07:34


De Arbeidsinspectie gaat opnieuw kijken naar de werkomstandigheden en arbeidstijden bij de politie.

Twee jaar geleden bleek dat veel korpsen te weinig doen om agressie en geweld tegen agenten te voorkomen. Ook moesten politiemensen soms te lang achtereen werken en kregen ze daarna niet voldoende rust.

Ondanks herhaalde inspecties en waarschuwingen overtraden 22 van de 26 korpsen geregeld de arbeidstijdenwet of de afspraken rond veilig werken.

Rust

De inspectie noemt het van groot belang dat agenten goed uitgerust zijn en zal de regels streng handhaven. Er wordt niet meer gewaarschuwd; korpsen die de boel niet op orde hebben, krijgen een boete.

Bron: http://nos.nl/artikel/306967-arbeid...or-politie.html

Een artikeltje dat eigenlijk weinig motivatie of commentaar nodig heeft. Ik vind het goed dat de arbeidsinspectie veel strenger gaat optreden bij de politie, dat is volgens mij wel eens nodig af en toe! Ik zeg niet dat de politie slecht werk levert, in tegenstelling zelfs, maar toch kan het eens geen kwaad om alles door te lichten. Want ik vind persoonlijk dat iedereen een beetje te snel politieopleiding wil doen. Ik hoor toch redelijk vaak: Ah, als het mij niet lukt, dan ga ik ingangsexamen doen voor de politie. Het wordt vaak als een plan b gebruikt en dat zou eigenlijk niet mogen. Jongeren, maar ook volwassenen, moeten hun keuze bewust en met volle motivatie en moed maken om iets te bereiken als politie. Daarom moet je geen nieuwe wereldverbeteraar worden, maar je kan wel degelijks iets bijbrengen indien je de juiste bedoelingen hebt!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.