actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2011, 15:39
Christophe Christophe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 38
In jaar tijd 2.500 asielaanvragen meer in ons land

In jaar tijd 2.500 asielaanvragen meer in ons land

Het aantal asielaanvragen is wereldwijd met 17 procent gestegen. Het gaat om het hoogste cijfer van de afgelopen acht jaar. Dat blijkt uit een rapport van het VN-Hoog Commisariaat voor de Vluchtelingen (HCR). Uit het rapport blijkt dat België tijdens de eerste helft van 2011 op een zesde plaats staat met 12.000 aanvragen. Dat zijn ongeveer 2.500 aanvragen meer dan in dezelfde periode in 2010.
Ons land moet enkel de VS (36.400), Frankrijk (26.100), Duitsland (20.100), Zweden (12.600) en Groot-Brittannië (12.200) laten voorgaan. Ongeveer een vijfde van de asielzoekers (2.100) in België zijn afkomstig uit Servië en Kosovo. Samen met asielzoekers uit Afghanistan (1.400) maken ze bijna een derde uit van alle aanvragen.

Wereldwijd gezien werden er gedurende de eerste helft van 2011 zo'n 198.300 asielaanvragen ingediend. Ter vergelijking: in het eerste semester van 2010 waren er dat 169.300. "Aangezien het aantal asielaanvragen gewoonlijk gedurende de tweede helft van het jaar stijgt, voorziet het HCR voor 2011 een totaal van 420.000 aanvragen", klinkt het.

Het rapport toont eveneens een stijging van het aantal aanvragen door Tunesiërs, Ivorianen en Libiërs met respectievelijk 4.600, 3.300 en 2.000 aanvragen. Globaal gezien blijven de meeste asielaanvragen afkomstig uit Afghanistan (15.300) en China (11.700). (belga/svm)
Bron

Eigen mening

Elk jaar komen zijn er 12000 asielaanvragen. Overdonderend veel naar mijn mening. Ik weet ondertussen dat de behandeling van zo een dossier redelijk lang duurt. Hierbij vraag ik mij af waar deze 12000 personen blijven?
Ik veronderstel dat deze dan in appartementen , socialen woningen wonen. Nu is mijn andere vraag: wie betaalt deze? De asielzoekers zullen dit niet kunnen betalen omdat zij hun vorige huis ontvlucht zijn en daar alles hebben achtergelaten.
Neem nu dat er een gezin hun aanvraag wordt goedgekeurd. Ze verhuizen naar Antwerpen of Brussel. Wat gaan ze doen? Vader gaat werken. Denk het niet. Er is al zo weinig werk dat amper een belg werk vindt. Dus de vader dopt. Dus wie betaalt dit? De moeder zal thuisblijven omdat zij het huishouden doet. De kinderen blijven ook thuis want ze kennen nog geen Nederlands. De ouders zullen hun kinderen dus buiten in de straten laten lopen. Hier worden er dus kleine jongerenbendes gevormd. Dit zorgt dus voor overlast in de buurt.
Wat levert ons dit allemaal op: last en een pak kosten. Mijn mening is dat ze voor een beperkte tijd de kraan moeten dichtdraaien en gewoon alle aanvragen moeten weigeren tot we ons eigen land op poten hebben gezet. Vanaf dan kunnen er weer asielzoekers in ons land binnensijpelen.
Mijn mening is hard en zal voor veel ophef zorgen maar ik denk dat dit nodig is om ervoor te zorgen dat we er weer vooruit op kunnen gaan. De regering en al zijn componenten hebben voor het moment veel te veel op hun schouders. Door zulke "kleine" dingen te schrappen, denk ik dat het, politiek gezien toch, sneller voor een beter België zal zorgen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th October 2011, 16:11
Sabrina Claesens Sabrina Claesens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: oud-turnhout
Posts: 65
Question asielzoekers

Ik vind dit ook wel ontzettend veel asielaanvragen voor 1 jaar, maar als ze een geldige reden hebben om naar hier te komen dan vind ik dat ze dan wel welkom moeten zijn. als ze zich tenminste integreren in onze maatschappij en zich aanpassen aan onze regels, wetten en taal. Ik denk dat werk vinden in België niet echt een probleem is omdat er zo een hoog werkloosheidscijfer is in België. Ik heb dus totaal geen probleem met deze mensen, maar ik ben ook wel van mening dat België op de moment de kraan eventjes moet toedraaien. Dit omdat er zoveel asielaanvragen zijn dat ze die op de moment niet meer kunnen verwerken. Als ze dit probleem hebben aangepakt dan kunnen we terug asielzoekers opvangen. Ik denk dat asielzoekers weigeren op dit moment de beste oplossing is omdat ze een paar jaar moeten wachten voordat ze een toestemming of weigering hebben gekregen en tegen die tijd zijn er gezinnen die zich hebben gesetteld en zich hebben aangepast aan onze taal enzo. als ze dan te horen krijgen dat ze terug naar hun land moeten dan vind ik dit veel erger dan als ze vanaf de eerste keer worden geweigerd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.