actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th March 2015, 14:03
L*ura.present L*ura.present is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Malle
Posts: 172
Bijna duizend bewakingscamera’s in Brussel tegen eind 2015

Bijna duizend bewakingscamera’s in Brussel tegen eind 2015

In een jaar tijd komen er in de Brusselse straten bijna 300 bewakingscamera’s bij. Dat zal hun aantal eind dit jaar op dik duizend brengen. Dat berichten de kranten van Sudpresse.

Het komt de gemeenten toe om te beslissen hoeveel camera’s de straten bewaken. Enkel de gemeenten Oudergem en Watermaal-Bosvoorde hebben geen enkele camera op straat. Sint-Jans-Molenbeek zal er dan weer tegen eind dit jaar meer dan 200 tellen.

De burger blijkt steeds minder problemen te hebben met de bewakinsgcamera’s. Volgens Françoise Schepmans (MR), burgemeester van Molenbeek, gebeurde het tien jaar geleden vaak dat er klachten waren tegen de installatie van een camera. ‘Vandaag vragen de mensen er bijna om.’

Bron: www.standaard.be (geraadpleegd op 9 maart 2015)

Mening
Toen ik de titel van het artikel las, dacht ik meteen aan de uitspraak 'Big Brother is watching you'. Ik vind het artikel een beetje dubbel.
In de laatste alinea zegt men dat mensen minder problemen hebben met bewakingscamera's, maar ikzelf heb hier soms wel een probleem mee. Ik vind het heel lastig dat je nergens nog privacy hebt. ik zal het even illustreren met een voorbeeld. Ik zat gisteren op café waar geen camera's hingen, maar de baas van het café trok ineens een foto van iedereen die buiten op het terras zat. Ik vond dit niet zo leuk omdat de baas van het café hier geen toestemming voor had gevraagd.
Ik ben het ook wel eens met de laatste zin uit dit artikel dat mensen vragen naar camera's. Vandaag de dag kan ik me voorstellen dat de camera's een soort van veiligheid bieden. De camera's zijn bewijsmateriaal voor wanneer er eens iets fout gaat.

Laatst aangepast door L*ura.present : 9th March 2015 om 14:10.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.