actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st March 2011, 21:21
Ilse Van Loock Ilse Van Loock is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kessel
Posts: 103
Hotel mama kost 250 euro

Hotel mama kost 250 euro.
Werkende jongeren die thuis blijven wonen, zouden gemiddeld 250 euro per maand moeten bijdragen voor ‘Hotel Mama’. Dat heeft de Gezinsbond berekend. “We hebben hiervoor een speciale calculator ontwikkeld die rekening houdt met onder andere leeftijd, gezinsinkomen en vaste kosten”, verklaart Yves Coemans van de studiedienst. “Om ouders een richtlijn te geven”.

Bron: HLN donderdag 31 maart 2011

Mening:
Ik vind een bijdrage van 200 à 300 euro per maand niet zo veel. Als je zelf iets gaat huren, zal je al spoedig aan een veelvoud van dit bedrag zitten. Dan moet je ook nog je eigen potje koken, verwarmen, water, elektriciteit , …
Ik heb het ook eens aan mijn ouders gevraagd en dat viel best mee. Ik hoef niets te betalen, maar ik moet wel sparen. Auto, gsm, uitgaan en kleding zijn dan wel voor mijn rekening, maar dat vind ik maar normaal. Ik kan best begrijpen dat jongeren protesteren tegen deze bijdrage. Alles wat ze tot dan toe gratis kregen, moet nu betaald worden. Anderzijds vind ik ook dat onze ouders hard moeten werken voor hun centjes, een bijdrage is niet meer dan normaal. Zeker voor alleenstaande ouders kan zo’n bijdrage een flinke hulp zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.