actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2015, 08:08
nel.w*ns nel.w*ns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2015
Locatie: Retie
Posts: 21
Niemand moet ‘leren leven’ met discriminatie

ANTWERPEN - De stad Antwerpen lanceert in mei een grootschalige campagne tegen ongewenste intimidaties op jonge vrouwen en holebi’s. Ze zal zowel in het straatbeeld als in de sociale media te zien zijn. Opzet is onder meer om de aangiftebereidheid te verhogen bij de slachtoffers.
Studente Noa Tuyaerts getuigde enkele weken geleden over verbaal en fysiek geweld door mannen op haar. Het was een van de elementen voor de stad Antwerpen om een campagne op poten te zetten. Die loopt tot begin juli.

Ze richt zich niet alleen naar de daders, maar ook naar de slachtoffers van dit ongewenst gedrag. Die worden opgeroepen om sneller aangifte te doen bij de politie. “Door ons uitgebreid cameranetwerk in de binnenstad, zo’n tweehonderd camera’s, is het bijvoorbeeld mogelijk om daders snel te identificeren”, zegt burgemeester Bart De Wever (N-VA). “Het is belangrijk dat we een einde maken aan dit grensoverschrijdend gedrag.”

Volgens diversiteitsschepen Fons Duchateau (N-VA) horen slachtoffers te beseffen dat ze op de steun kunnen rekenen van de stad en de medeburgers. “Niemand moet hiermee ‘leren leven’.”

Bron: http://www.gva.be/cnt/dmf20151208_0...wen-en-holebi-s

eigen mening: Ik vind het heel goed dat er een campagne gemaakt wordt. Ik denk dat nu de stap om aangifte te doen heel groot is. En met die campagne gaan er meer mensen denk ik die stap kunnen zetten. Ze zien dan dat ze er zeker niet alleen voor staan en dat ze goed geholpen gaan worden. Dat is heel belangrijk en zo gaat het geweld al zeker heel wat minderen. Of dat deze campagne ook echt invloed gaat hebben op de daders weet ik niet echt. Laten ze zich echt door zo iets tegen houden? Ik vind het alvast het proberen waard.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.