actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2011, 11:04
Julie.raedts Julie.raedts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 51
Kompaan doodgestoken inbreker in instelling geplaatst

26/10 De vermoedelijke kompaan van de 17-jarige inbreker die zondag in Borgerhout werd doodgestoken door een 84-jarige bewoner, is door de jeugdrechter in een gesloten instelling geplaatst. Dat meldt het parket van Antwerpen woensdag.


De eveneens 17-jarige jongen heeft bekend dat hij in de woning aanwezig was, maar beweert daarbij geen geweld te hebben gebruikt.

De verdachte kwam woensdagvoormiddag aanbieden op het politiebureel nadat zijn ouders de politie hadden gecontacteerd. De jongen was na het fatale incident van zondag weggevlucht en was sindsdien voortvluchtig.

Fataal
Zijn 17-jarige kompaan had met een schroevendraaier de 84-jarige bewoner van een woning in de Vooruitzichtstraat bedreigd en hem gedwongen zijn kluis te openen.

Toen de jongen het geld uit de kluis aan het halen was, slaagde de bewoner erin een mes te grijpen en de inbreker in de keel te steken. De jongen kon nog de vlucht nemen, maar bezweek even verderop aan zijn verwondingen.

De tweede verdachte zou geholpen hebben bij het aanvankelijke overmeesteren van de bewoner en vluchtte na de feiten eveneens weg. Hij bleef tot woensdag voortvluchtig.

Bron: http://www.gva.be/antwerpen/borgerh...r-opgepakt.aspx

Eigen mening:
Ik vind dit zeer goed aangezien hij toch wel een misdaad heeft begaan. Deze jongen zou een gevaar voor de maatschappij zijn. Ik vind dat de 84-jarige bewoner toch een vergoeding moet krijgen omdat er is ingebroken in zijn huis. Het feit dat jongeren hiermee bezig zijn is toch wel een teken dat er iets niet goed gaat in onze samenleving. Hier moet rekening mee worden gehouden zodat jongeren dit niet gaan doen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th October 2011, 15:40
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 221
Ik vond heel deze zaak zeer interessant om te volgen. Niet omwille van de zaak zelf, wel omwille van de reacties.
Ik vond het verontrustend hoe de extreemrechte facistische maatschappij om de hoek loert. Veel van de reacties die ik hoorde op forums en in het dagelijkse leven kwamen op het volgende neer: "Goed dat een Belg in eigen land nog eens zijn gelijk haalt." Ik vind dit soort reacties walgelijk.
Het 84-jarige slachtoffer treft geen schuld, dat staat buiten kijf. Het is een reactie die iedereen zou hebben. De dader zelf treft natuurlijk schuld. Iedereen moet verantwoordelijkheid nemen voor zijn daden. Het feit blijft echter dat hier een ZESTIENJARIGE dood is. En het antwoord dat de gewone man in de straat geeft is niet: "We moeten de samenleving veranderen zodat dit niet opnieuw gebeurt." Neen het antwoord luidt: "Goed dat het krapuul van de straat is. Het is weer een allochtoon." Dat laatste zinnetje wordt er ook weer zo graag aangeplakt als een soort van misplaatste trots.
Als we dezer dagen het woord allochtoon vervangen door Jood, dan komt er weer een nazistische maatschappij boven en dat baart mij zorgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.