actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th January 2014, 10:43
H*ndrik.Peeters H*ndrik.Peeters is offline
HP
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Hoogstraten
Posts: 180
CD&V wil iedereen elk jaar 700 euro meer laten overhouden

Niet voorzitter Wouter Beke, maar Vlaams minister-president Kris Peeters mocht speechen voor de aanwezigen op de nieuwjaarsreceptie van CD&V in Leuven, waar een groot sociaal-economisch plan, een investeringsplan ter waarde van 2,7 miljard euro, werd voorgesteld. De receptie startte evenwel met een valse noot, want aan de ingang protesteerden een tweehonderdtal boze Arco-spaarders
In de Leuvens Brabanthal was het verzamelen geblazen voor de nieuwjaarsreceptie van de Vlaamse christendemocraten. Niet voorzitter Wouter Beke, maar minister-president Kris Peeters kreeg de eer om te speechen.

Hij stak van wal door het publiek te vertellen dat 2014 het Chinees Jaar van het Paard is, 'altijd een goed jaar, en dat geldt zeker voor 2014.' Elk Chinees jaar krijgt ook een kleur, zo leert een lesje astrologie van de minister-president, 'en in het jaar van het Paard is dat de mooiste kleur die er bestaat: oranje'.

Loonkosten verlagen

Peeters had het verder in zijn speech over een nieuw sociaal economisch plan 'om nieuwe welvaart in Vlaanderen te realiseren zonder sociale afbraak'. Dat sociaal-economisch plan wordt op 28 februari voorgesteld aan de kiezer, maar zaterdagavond werd al een tipje van de sluier opgelicht.

Het plan focust onder meer op een vermindering van werkgeversbijdragen voor jongeren en 55-plussers en een opleiding voor jonge werklozen na vier maanden. Door het optrekken van de belastingsvrije som tot het leefloon voor alleenstaanden (van 6.800 tot 9.800 euro), zou iedereen elk jaar 700 euro meer moeten overhouden.

'Tegelijk zorgen we ervoor dat iedereen met de juiste bagage start, we kiezen voor sterk onderwijs', aldus Peeters die dat wil verwezenlijken door leraars van buiten het onderwijs aan te trekken en de administratieve lasten voor scholen te verlagen.

Vooruitblikkend naar de nakende verkiezingen, wil de partij vooral een propere campagne voeren. 'De uitslag moet minsten twintig procent bedragen, daar gaan we voor', is de drempel die hij nog meegeeft.

Boze Arco-spaarders

Een uur voor de receptie van start zou gaan, hadden een tweehonderdtal boze beleggers aan de ingang van de Brabanthal postgevat, aandeelhouders van de Arco-coöperatieve die na het debacle met Dexia vrezen voor hun spaarcenten en vinden dat de partij niet genoeg doet.

Minister van Financiën Koen Geens probeerde de gemoederen te bedaren, maar echt succesvol was hij niet. ‘Niet te gefrustreerd zijn’, spreekt hij de betogers toe, ‘maar je moet echt weten dat wij de enige partij zijn die daarmee bezig zijn’. ‘Je moet niet voor ons stemmen, doet dik uw goesting, maar het is voor ons ook niet gemakkelijk', probeert hij zijn partij te verdedigen.

'Wij doen alles om u als spaarder te kwalificeren, maar we weten natuurlijk niet hoe het Grondwettelijk Hof en de Europese Unie daar mee zal doen’, aldus zijn reactie voor het vrt-radionieuws.

bron : http://www.standaard.be/cnt/dmf20140125_00947076

mening :

Als ik de titel lees denk ik direct : Ja, dat wil ik ook ! Heeft de CD&V nog zo van die ideeën in huis?

Nu natuurlijk is het de bedoeling dat je op een congres jezelf en je partij komt verkopen aan je eigen medestanders en de kijkers thuis. Maar de uitleg die aan deze uitspraak van € 700,00 per jaar meer, klopt wel! Ik ben onder de indruk van de plannen van de CD&V en als het aan mij zou liggen, heeft u een toekomstig coalitiepartner gevonden.

Spijtig dat de Arco-situatie zich nog steeds parten speelt bij het congres. Ik had liever dat onderwerp al lang willen afsluiten.
__________________
Power is not a means; it is an end. One does not establish a dictatorship in order to safeguard a revolution; one makes the revolution in order to establish the dictatorship.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.