actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd December 2014, 10:15
Britt.VanLooveren Britt.VanLooveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 144
Agenten in burger controleren hangjongeren op schaatsbaan

Antwerpen - De politie gaat hard optreden tegen een groep hangjongeren die klanten van de tijdelijke schaatsbaan aan het Steenplein lastig valt. Afgelopen weekend werden al drie jongeren bestuurlijk aangehouden. De jongeren jagen zelfs kleine kinderen van het ijs.

Nog twee weken ligt er in de schaduw van Het Steen een tijdelijke schaatsbaan waar u zich voor vijf euro een hele dag kunt uitleven op het ijs. Maar een groep hangjongeren zorgt er al een paar dagen voor een gespannen sfeer. “Ze botsen opzettelijk tegen andere schaatsers aan, stellen zich provocerend op en jagen zelfs kleine kinderen van het ijs”, zegt Sven Lommaert van de lokale politie. “Dat kan natuurlijk niet. Het gaat niet om strafbare feiten, maar wij zullen de nodige manschappen inzetten om dergelijk gedrag in de kiem te smoren als dat nodig is. Daar horen ook agenten in burger bij. In de eerste plaats zullen we met de jongeren proberen te praten, maar wie niet wil luisteren, gaat eruit.”

Burgemeester Bart De Wever heeft toestemming gegeven om in te zetten op het probleem. “Het kan niet dat één bepaalde groep het feest voor al de rest verpest”, vindt hij.

Bron: GVA, 23/12

Mening: Ik begrijp dit niet! Een schaatsbaan is er voor iedereen en de bedoeling daarvan is om plezier te maken. Wat deze jongeren doen is puur uit verveling. Wat willen deze jongeren bereiken om bezoekers weg te jagen? Ik vind het zeer erg dat ze zelfs kleine kinderen wegjagen. Ik heb geen idee hou oud deze jongeren zijn, maar ik schat rond de 16 jaar en dan zal praten weinig uithalen, vrees ik. Als deze jongeren nu al zo zijn, ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren in de toekomst met deze jongeren. Een kleine werkstraf zou geen kwaad kunnen zodat deze jongeren weten wat mag en niet mag!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.