actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th December 2014, 14:57
Sien.D*Smet Sien.D*Smet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Sint-Job-in 't-Goor
Posts: 83
'Vieze Marokkaan? Ik wilde haar de iPhone teruggeven'

De Utrechtse Nanne Speelman (22) dacht een goede daad te verrichten door achter iemand aan te rennen, die haar telefoon had laten liggen in de bus. Maar als zij het meisje probeert aan te spreken, krijgt ze op agressieve toon 'bok op, vieze Marokkaan' naar haar hoofd geslingerd.

Verbouwereerd blijft Nanne achter, met de telefoon nog in haar hand. Ze geeft de iPhone aan de buschauffeur met de boodschap 'de telefoon maar aan zijn dochter te geven voor kerst'.

De 22-jarige studente, overigens niet van Marokkaanse afkomst, wist niet wat haar overkwam. ,,Ik was in shock en ook de buschauffeur schrok enorm.''

Boodschap op Facebook
Nanne laat op Facebook ook een boodschap achter voor de scheldende passagier: ,,Als je dit leest, blond meisje met een jas zo lelijk als de woorden die uit je mond komen, jouw telefoon is gratis af te halen bij waar de buschauffeur hem dan ook gebracht heeft.''

,,Het kan zomaar zijn dat er nu een iPhone onder zijn kerstboom ligt, aangezien ik hem enigszins heb aangemoedigd je telefoon aan zijn dochter te geven.'' Het bericht is massaal gedeeld en 'geliket'. De teller staat op bijna 20.000 likes.

Bron:
http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht...eruggeven.dhtml
30-12-2014

Mening:
Het is een artikel dat al vroeger op de site stond, maar ik ben het pas vandaag tegengekomen. Ik vind het zeer onterecht wat het meisje heeft gedaan tegenover Nanne Speelman. Het enige wat zij wilde, was de iPhone van het meisje geven, die nog op de bus lag. Veel mensen zouden dit niet eens doen voor de medemens. Jammer dat er zo'n verwijt naar je hoofd wordt geslingerd. Wat dan nog? Maakt het uit of het een Marokkaan is die je iPhone teruggeeft of iemand anders? Ik dacht dat racisme al lang geen taboe meer was? Ik hoop heel erg dat de boodschap tot bij het meisje is gekomen en dat ze in het vervolg eens heel goed nadenkt over wat ze zegt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.