actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th April 2013, 23:25
I*ngborg.keynen I*ngborg.keynen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zandhoven
Posts: 133
Noord-Korea ontdooit voor 101ste verjaardag stichter

Noord-Korea ontdooit voor 101ste verjaardag stichter
De Noord-Koreanen laten de vete met hun Zuid-Koreaanse buren voor één dag voor wat ze is. Vandaag is het namelijk 101 jaar geleden dat Kim Il-Sung, grootvader van de huidige leider Kim Jong-Un en stichter van de Noord-Koreaanse staat, geboren werd.

! Bekijk zeker de foto's bij de link !

bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20130415_075 (geraadpleegd op 15 april 2013)

De toestand in Noord-Korea en de politieke leiding daar vind ik uitermate verschrikkelijk. De nakende oorlog en de blijvende dreigementen zijn beangstigend en gaan me mijn petje te boven. Maar dat is niet echt waar ik het over hebben wil.

Als je de fotospecial bekijkt zie je hoe een land, een bevolking (ondanks alles) toch in de ban kan zijn van één leider. Ze hebben alles over voor deze persoon. Ze volgen zware lessen met strikte discipline, zijn dagen bezig geweest aan de voorbereidingen van de verjaardag en hebben gewoon alles over. Noord-Koreanen zijn echt een uitzonderlijk volk. Ze zijn naar mijns inziens te vergelijken met de Duitsers tijdens WOII. Dezelfde oorlogsperikelen en één leider die aanbeden wordt en blind gevolgd wordt. Als je beelden bekijkt over Noord-Korea krijg je al snel het gevoel dat deze mensen een soort van brainwashing ondergaan hebben. Ze lijken geen eigen wil meer te hebben. Een beangstigend fenomeen en een gevolg van het dictatoriaal regie.

Noord-Korea is een land en een situatie apart. Een waar ik me niet op mijn gemak bij voel. Een die we nauw gezet moete volgen en moeten kunnen ingrijpen waar nodig. De strijd wordt moeilijk, niet enkel militair, maar ook om psychologisch deze mensen terug te krijgen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th April 2013, 00:54
H*ndrik.Peeters H*ndrik.Peeters is offline
HP
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Hoogstraten
Posts: 180
De vergelijking tussen Noord-Korea en nazistaat Duitsland is inderdaad grotendeels waar, hoewel er bij de nazistaat Duitsland toch wel sterke oppositie was in de vorm van aanslagen.. (20 juli 1944 was de laatste). De laatste van de communistische bolwerken zijn nog stevig en waarschijnlijk zal de komende generatie de rampzalige staat nog wel meemaken.

De bevolking van N-Korea is van Aziatische origine en heeft dus ook die bepaalde normen en waarden meegekregen waarbij absolute gehoorzaamheid een sleutelwoord is. Mijn algemene vraag/ opmerking is wel :

"Hoe viel de nazistaat Duitsland ook alweer?"

Ik denk dat een gelijkaardig scenario onvermijdelijk is voor N-Korea. Verandering van binnenin zal er alleszins voor de komende jaren nog niet inzitten. De dreiging neemt toe en de spanningen lopen op. Ik ben benieuwd of Rusland en de VS, die nu wel overeenkomen over N-Korea, een succes wordt of niet.

Ik vermoed alleszins al van niet.
__________________
Power is not a means; it is an end. One does not establish a dictatorship in order to safeguard a revolution; one makes the revolution in order to establish the dictatorship.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.