actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2010, 09:55
katrien.anthonis katrien.anthonis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Halle-Zoersel
Posts: 76
Honden trouwen in Ekeren

Iedere week zegent Districtsschepen Christophe Thomas (Open Vld) huwelijken in. Zo ook vorige zaterdag. De gelukkigen waren voor één keer wel geen tortelduifjes, maar honden. Jazzy en Gaga gaven elkaar het woef-woord voor enkele tientallen hondenliefhebbers.

Bron: HLN, 15/11/2010
Mening: Ik vind dit een uit de hand gelopen hondenliefhebberij. Op de site van Gazet Van Antwerpen heb ik onderstaand filmpje over de trouwpartij gevonden:
http://www.gva.be/videos/gva-tv/extern-untitled-15.aspx

In dit filmpje spreken ze over een 'uit de hand gelopen grap'. Voor mij gaat dit echt te ver. Ik vind het zelfs lachwekkend. Dat baasjes hier zo in op kunnen gaan, vind ik zeer bizar. Er waren zelfs honden die functies als getuigen en bruidsmeisjes vervulden. De burgemeester zei tijdens de ceremonie dat de honden nu voor de wet getrouwd zijn. Waar gaan het toch allemaal naartoe?
Ik ben tegen gedwongen huwelijken, ook voor honden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th November 2010, 12:09
jonathan.bruyninckx jonathan.bruyninckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 19
Dit is toch ronduit belachelijk. Mensen kunnen trouwen omdat ze er zelf voor kiezen en er besef van hebben, maar de honden weten waarschijnlijk niet eens dat het gebeurt, het is louter voor de baasjes hun plezier. Dat de burgemeester hier aan meedoet vind ik ook raar, een burgemeester heeft normaal gezien toch wel betere (en serieuzere) dingen te doen.

Ze steken die beestjes dan ook nog eens in allerlei kleren voor de trouw. Ik heb geen idee hoe het voelt om als hond om in zo'n pakje gestoken te worden, maar dit neigt toch al een klein beetje naar onbewuste dierenmishandeling in mijn ogen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 15th November 2010, 13:34
3s. 3s. is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Schilde
Posts: 42
Ronduit belachelijk

Dieren worden alsmaar meer en meer beschouwd als mensen. Tegenwoordig laten (vooral in Amerika dan) sommige mensen hun hond al plastische chirurgie doen omdat hun hond niet de juiste gelaatstrekken heeft bij wijze van spreken. Dat er nu al zo'n zaken gebeuren in België, zoals honden laten trouwen verbaast me dan ook. Waar stopt dit?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 15th November 2010, 14:25
Evelien.Van.Lieshout Evelien.Van.Lieshout is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 97
Ik zou dit "artikel" eerder posten bij "in de marge van het nieuws". Het artikeltje is kort, en naar mijn mening niet cultureel-maatschappelijk. Honden huwen, het gaat te ver. Als je dit echt wil doen, doe het dan in huiselijke kring, dit gaat er over. Mensen doen soms wel heel gekke dingen, wat nogmaals is bewezen. Wel vind ik er ook iets positiefs aan; ik lees namelijk liever zoiets dan dat ik weeral iets zou lezen over verlaten en mishandelde dieren.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 15th November 2010, 19:11
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Citaat:
Orgineel gepost door Evelien.Van.Lieshout
Ik zou dit "artikel" eerder posten bij "in de marge van het nieuws". Het artikeltje is kort, en naar mijn mening niet cultureel-maatschappelijk.


Ik zou dit artikel gewoonweg niet posten wegens nul komma nul relevantie. Meer zelfs, deze scherts is een belediging voor alles wat ooit onder de noemer 'artikel' werd gepost.

Wat wel bijzonder vermakelijk is, zijn de verontwaardigde reacties van sommigen die dit artikel serieus nemen.

Maar goed, tegen beter weten in:
Over de artikelkeuze: wellicht is het geen slecht idee om bij het posten van een artikel jezelf eerst de vraag te stellen: 'Wat is de maatschappelijke relevantie hiervan?' M.a.w. heeft het zin om dit artikel te delen met anderen? Bv. omdat het onderwerp anderen ook aangaat, omdat het interessante vragen opwerpt, omdat het leerrijke discussies in gang kan zetten...

Het is niet omdat iets op een nieuwssite komt, het ook automatisch nieuws is. Kranten hebben maar X aantal ruimte om hun kolommen te vullen, terwijl websites virtueel 'limietloos' zijn. Met alle gevolgen vandien. Het is dus aan de gebruiker om te filteren wat -toegegeven- misschien niet altijd even makkelijk is, maar met een gezonde dosis verstand kom je wellicht al ver. Enige moeite opbrengen is ook geen schande.

Maar wat helemaal te zot is om los te lopen, zijn sommige reacties hierop:
Mensen laten zich snel verleiden tot het posten van onwelriekende meningen. Overigens meestal gekenmerkt door (gespeelde) verontwaardiging: 'schandalig!', 'verschrikkelijk!', ''t is toch wel erg',...

En op zich is daar niks mis mee... als je ergens aan de toog plakt. Maar op een forum voor toekomstige leerkrachten past het al minder. Wie zich té snel laat verleiden tot het spuien van zijn mening, zal later voor de klas gegarandeerd in moeilijke situaties worden gebracht. Leerlingen zullen heel vaak op de proppen komen met -al dan niet ware- verhalen over hun collega's, jouw collega's, hun ouders, etc. Het is dan dat je een stap achteruit moet zetten om even stil te staan bij de context, de gevolgen, de relevantie,... van het hele verhaal. Precies dezelfde vragen die je je (zou) moet(en) stellen bij een reactie hier.

Een voorbeeld uit dit onderwerp:
Citaat:
Ik ben tegen gedwongen huwelijken, ook voor honden.

Misschien geef je de mensen toch wel het verkeerde idee over jezelf door dit te posten. Omdat je op een serieuze manier iets wil verantwoorden/uitleggen waarover je nu eenmaal niet serieus kŕn zijn. De enige juiste reactie op dit artikel is "haha", met de befaamde rolleyes als close second.

En verder is er natuurlijk nog altijd 'In de marge van het nieuws'. Vroeger hadden we ook 'Om te lachen' maar dat is blijkbaar weg.

Just my 2 cents.
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 15th November 2010, 19:27
Davy.Lostermans's Avatar
Davy.Lostermans Davy.Lostermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 51
Een perfect voorbeeld van boecht en sensatie!!!
Het is niet nodig om hier bij stil te staan. Het is een "uit de handen gelopen grap". Je hebt altijd van die excentriekelingen die zich bezighouden met soortgelijke activiteiten. Dat zie je duidelijk als je weet dat sektes bestaan of mensen zich gaan begeven in de spiritualiteit en de leer der heksen.
Ik vind het allemaal onzin en onnodige papiervulling om je krant vol te krijgen.
Honden die trouwen zijn hilarisch, maar doe dit in je eigen tuin en ga niet belachelijk doen voor het stadhuis. Belgen zijn al zot genoeg, maakt het aub niet erger.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.