actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2009, 14:42
deandevolder deandevolder is offline
Dean_dv
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Kessel
Posts: 30
Denemarken vraagt helft minder CO2 tegen 2050

Tegen 2050 moet de wereldwijde uitstoot van CO2 teruggebracht zijn tot 50 procent van het niveau in 1990. Dat stelt Denemarken, gastland van de VN-klimaattop, in een conceptvoorstel. De grootste reductie moet van de rijke landen komen.

2020
In totaal moeten rijke landen 80 procent van de reductie op zich nemen. De wereld moet 2020 als richtjaar nemen waarin de CO2-uitstoot zijn piek beleeft. Over reductiedoelstellingen op middellange termijn wordt geen woord gerept. Dat was nochtans een belangrijke eis van de ontwikkelingslanden.

Politiek akkoord
De stijging van de temperatuur moet beperkt blijven tot hooguit twee graden Celsius. Een juridisch bindend verslag in Kopenhagen lijkt uitgesloten. De Deense premier Lars Lokke Rasmussen eist een vijf tot acht pagina's tellend "politiek bindend" akkoord, met bijlages waarin de plichten van landen staan. De juridisch bindende tekst moet er dan in 2010 komen. (anp/gb)

Bron: De morgen

Dit is een behoorlijk grote eis. 50% CO2-uitstoot reduceren tegen 2050.
Volgens mij is dit zeker haalbaar. Maar wilt de mens inbinden? Of beter gezegt zijn er "genoeg" mensen die deze problematiek of eis, ernstig ofvatten.
Het grote probleem zit volgens mij, in de portemonnee van de geldzuchtige mens. Kunnen we daar iets aan doen ? Ik denk dat dit moeilijk is, maar het kan zeker. We zitten dan ook in het denkpatroon van "what's in it for me"
__________________
Wie zijn doel kent, vindt de weg. (Lao tze)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.