actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th May 2015, 08:45
e*ize.vandenbrande e*ize.vandenbrande is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Pulderbos
Posts: 91
Ook de skyline van New York moet energie besparen

Een raadslid in de Amerikaanse stad New York vindt dat de lichten in wolkenkrabbers 's avonds gedimd moeten worden. Zijn wetsvoorstel is niet bedoeld om de nachtelijke skyline te laten verdwijnen, maar wel om energie te besparen.

Als gemeenteraadslid Donovan Richards zijn zin krijgt, doen de meeste hoge kantoorgebouwen op Manhattan in het vervolg 's nachts de lichten uit. Naast een lagere energierekening denkt Richards dat de New Yorkers gebaat zijn bij een glimp op de sterrenhemel. Daarbij worden trekvogels minder afgeleid. "We moeten doen wat we kunnen om energie te besparen. Dit is een kwestie van gezond verstand. Het kost niemand geld."

71 procent van de inwoners van New York ziet het idee wel zitten, aldus een enquête. Tegenstanders van het wetsvoorstel zijn bang dat donkere straten tot onveilige situaties leiden. Daarbij vrezen ze dat de wereldstad van zijn glans verliest.

De beroemde skyline wordt 's nachts voor een groot deel verlicht door lege kantoren waar de lichten nog aan staan. In Richards' voorstel moeten alle gebouwen met meer dan twintig verdiepingen na middernacht de lichtknop omzetten als er niemand meer binnen is. De Empire State Building, het Chrysler Building en Times Square worden uitgezonderd.

Bron: www.demorgen.be

Eigen mening:

Eerder postte ik al een artikel over het waterverbruik in Californië dat moet minderen. Nu er opnieuw een stap komt richting duurzaamheid, kan ik alleen maar blij zijn. Lichten laten branden in lege kantoorgebouwen is vrij absurd. Inwoners die vrezen dat New York aan populariteit zou inboeten, moeten niet vrezen. De belangrijkste gebouwen blijven verlicht en dus herkenbaar voor de mensen. Daarnaast denk ik dat de nieuwe generatie het belang van duurzaamheid ook inziet en dit dus zal toejuichen. Ik sta, net zoals 71% van de ondervraagden, volledig achter dit voorstel en hoop dat het erdoor komt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.