actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th May 2015, 11:45
e*ize.vandenbrande e*ize.vandenbrande is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Pulderbos
Posts: 91
Californië legt watergebruik aan banden

De Amerikaanse staat Californië legt het gebruik van water aan banden. Zo wil de staat een kwart minder drinkwater gebruiken. Het is voor het eerst dat er zulke vergaande regels voor watergebruik in de staat komen.
Californië wil water besparen, omdat het voor het vierde jaar op rij kampt met droogte. In december en februari hebben stormen wel wat regen gebracht, maar het waterpeil is nog altijd lager dan gebruikelijk. Er komt ook veel minder smeltwater, omdat op de bergen veel minder sneeuw dan normaal ligt.

Gouverneur Jerry Brown (Democraten) had begin april aangekondigd dat er maatregelen zouden komen. Die zijn uitgewerkt en dinsdag (lokale tijd) goedgekeurd door het waterbestuur van Californië, de State Water Resources Control Board.

Gebieden die het meeste water gebruiken, moeten ook het meeste besparen. Sommige delen van de staat, waaronder Beverly Hills, moeten 36 procent besparen. De landbouw gebruikt het meeste water, maar valt niet onder de regels. Volgens Californië is de sector al genoeg getroffen, omdat boeren eerder al te maken kregen met strengere regels voor het kopen van materieel om grondwater mee te winnen.

Californië had al andere maatregelen genomen om water te besparen. Zo mogen inwoners geen drinkwater gebruiken om stoepen en opritten schoon te maken. Ook mogen ze de tuin niet sproeien tijdens een regenbui of in de eerste 48 uur erna. Restaurants mogen hun klanten alleen een glas water geven als die er zelf om vragen. Als mensen bijvoorbeeld hun tuin zo veel water geven dat er water op de stoep of in een goot komt, kunnen ze een boete van omgerekend bijna 500 euro krijgen. Mensen riskeren ook straf als ze hun auto wassen zonder waterbesparende slang.

Waterleveranciers moeten regelmatig verslag doen aan de overheid. Het is aan hen de kraan dicht te draaien als noodsituaties zich voordoen.

Bron: www.hln.be

Eigen mening:

Dit initiatief juich ik met veel applaus toe. Mensen zouden geen drinkwater moeten gebruiken voor activiteiten waarbij dit niet nodig is (auto wassen, wc doorspoelen,...). In Californië worden deze maatregelen nu toegepast omdat ze merken dat er minder drinkwater beschikbaar is. Dit is een goed initiatief, dat van mij mag worden uitgebreid naar heel Amerika en bijgevolg de hele wereld. Op plaatsen waar drinkbaar water schaars is, hebben ze geleerd om hier duurzaam mee om te gaan. Hier kunnen de landen in het Westen misschien wel iets van leren. Ik denk dat wederzijdse informatie van landen voor mooie oplossingen kan zorgen! Daarnaast ben ik ook blij om te zien dat de maatregelen zullen worden opgevolgd. Mensen zullen zich moeten aanpassen en eventueel enkele nieuwe apparaten kopen om deze maatregelen te kunnen opvolgen. Dit is een investering om de toekomst te verzekeren, dus ik denk niet dat dit een probleem kan/mag vormen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.