actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st May 2015, 09:25
K*tleen.Verberckt K*tleen.Verberckt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 84
Tesla komt met batterij voor thuisgebruik

Autobouwer Tesla heeft een nieuwe batterij gepresenteerd voor thuisgebruik. De Tesla Powerwall, zoals de strak vormgegeven accu heet, kan dienen als opslagpunt voor bijvoorbeeld zelf opgewekte zonne-energie, maar ook als backup voor het reguliere stroomnet.

Volgens Tesla sluit het thuis opwekken van energie nu totaal niet aan bij de levering van energiemaatschappijen. De meeste zonne-energie wordt in de middag opgewekt terwijl er juist in de ochtend en avond pieken in het gebruik te zien zijn. Door de 's ochtends opgewekte stroom in de Powerwall op te slaan, hoeven gebruikers 's avonds geen stroom van hun energieleverancier af te nemen, maar kunnen ze de 's ochtends opgewekte eigen stroom gebruiken.

Voor mensen zonder zonnepanelen of windmolens, kan de Powerwall ook handig zijn. Als je bijvoorbeeld gebruikmaakt van een piek- en daltarief bij je energiemaatschappij, kun je de Powerwall opladen tijdens het daltarief om die stroom vervolgens aan te spreken als het piektarief van toepassing is.

De Powerwall, die nog het meeste wegheeft van een cv-ketel, kan natuurlijk ook worden gebruikt om je elektrische auto of fiets op te laden. De 100 kilo wegende accu komt in twee verschillende versies op de markt. Voor ruim 3100 euro kun je het model kopen waarmee je 10 kWh aan stroom kunt opslaan, terwijl je voor het model met een opslagruimte van 7 kWh net geen 2700 euro kwijt bent. De Powerwall komt in de zomer op de markt.

Bron: BuzzT (1 april 2015). Tesla komt met batterij voor thuisgebruik. Gevonden op 1 april 2015 op het internet: http://www.demorgen.be/wetenschap/t...bruik-a2305600/

Lees ook:
http://www.demorgen.be/technologie/...ollar-a2292990/

Mening:
Ik ben helemaal voor het gebruik van groene energie om onze aarde wat te besparen. Ik begrijp echter niet waarom wij allemaal voor zo'n batterij zouden betalen. Alsof zonnepanelen al niet genoeg kosten. Kunnen we onze overige energie niet gewoon naar de elektriciteitscentrales blijven sturen? Waarom zouden we deze niet gewoon kunnen terugvragen en gebruiken op de manier die we nu doen? Op deze mannier worden de overschotten aan energie die we niet nodig hebben, toch nog gebruikt door andere energieverbruikers. Dat zal niet het geval zijn bij die batterij denk ik. Want als je die batterij in huis hebt, kan toch niemand anders hieraan.
Ik snap dus niet goed wat het voordeel van deze batterijen is anders dan dat de elektriciteitscentrale het minder druk krijgt.

Laatst aangepast door K*tleen.Verberckt : 1st May 2015 om 09:39.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st May 2015, 16:31
J*rgi.Leus J*rgi.Leus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herenthout
Posts: 63
Reactie: batterij voor thuisgebruik wel nuttig

Ik vind groene energie net als Katleen ook zeer belangrijk. Het is een positieve bijdrage om zoveel mogelijk groene energie aan te wenden. Verder ben ik het niet echt eens met Katleen, de batterij lijkt me juist zeer handig voor eigen gebruik. Het feit dat je energie kan opslaan en later gebruiken, wanneer er geen stroom opgewekt kan worden, is een ingenieus systeem. Ik vind het dan ook zeer interessant en nuttig om zo'n batterijen op de markt te zien verschijnen. Tegenwoordig moeten we de energie die wij te veel produceren via het net naar de fabriek terugsturen zodat zij deze kunnen overkopen. Als wij deze energie echter kunnen opslaan en zelf gebruiken, dan lijkt me dit voordeliger, want er is minder verlies van energie.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th May 2015, 11:10
T*ïssa.Vermeiren T*ïssa.Vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Apr 2015
Locatie: Oostmalle
Posts: 55
Geweldige uitvinding

Wat een prachtige uitvinding! Het probleem bij elektriciteit ligt hem vooral in het opslaan. Het opwekken van elektriciteit is niet zo'n probleem maar om het op te slaan in grote hoeveelheden, lopen we tegen een muur. Daarom is dit zo fantastisch. Het is een revolutionair product dat zeker mogelijkheden biedt. Dat het zelfs nu bij jouw thuis gebruikt kan worden is nog veel beter want je beslist zelf wanneer je jouw energie gebruikt. Ben je een zuinig persoon, kan je een hoop besparen. Ik ben het niet eens met de mening van Katleen als ze zegt waarom we niet gewoon zouden blijven verder doen met de systemen die we hebben. Het is juist goed dat er alsmaar meer alternatieve energiebronnen bijkomen met een ruime opslagcapaciteit die je daarbovenop nog eens zelf kan beheren. We halen momenteel een 60% van onze elektriciteit uit uranium (kernenergie) maar dit zijn materialen die uitgeput raken. Moet je is voorstellen dat er 60% minder aan stroom is. Een regelrechte ramp is het voor onze maatschappij. Tesla kwam al met prachtige ideeën voor motoren in auto's. Nu deze batterij waar ik absoluut meer van wil weten. Dat is de toekomst, daar moeten we naartoe. Ik ben fan!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.