actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th April 2011, 12:59
Eveline.Leysen Eveline.Leysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 67
Psychische problemen als kind? Dan verdien je later minder

Mensen die op jonge leeftijd geconfronteerd worden met psychische problemen verdienen later tot 30 procent minder dan andere mensen. Psychologische problemen blijken daarmee een zwaardere impact te hebben dan fysieke problemen.

Uit een Brits onderzoek dat werd uitgevoerd door de denktank The RAND Corporation, blijkt dat kinderen met psychische problemen later in hun leven gemiddeld 215.000 pond, oftewel 244.150 euro, minder verdienen dan 'andere' kinderen. Dat bedrag slaat op hun totale gezinsinkomen min belastingen.

17.634 kinderen uit Groot-Brittannië - allen geboren in maart 1958 - werden bij het onderzoek betrokken. Ze werden jarenlang gevolgd en hun ouders en artsen werden ondervraagd.

Bron:
http://www.destandaard.be/artikel/d...elid=JOBAT_3788

Mijn mening:
Ik begrijp dat kinderen met psychische problemen later moeilijker aan een job geraken, maar dat daardoor hun lonen lager liggen, vind ik niet kunnen.
Wanneer een persoon met een handicap dezelfde job uitoefent als iemand zonder medische problemen, moet hun loon hetzelfde blijven.
Deze mensen doen hun best om iets van hun leven te maken, hun inspanningen mogen ook beloond worden.

Laatst aangepast door Eveline.Leysen : 12th April 2011 om 13:09.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.