actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th September 2013, 08:33
L*ura.present L*ura.present is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Malle
Posts: 172
Smet wil niet vooruitlopen op beslissing rond taaltest


Smet wil niet vooruitlopen op beslissing rond taaltest proffen



Smet wil niet vooruitlopen op beslissing rond taaltest proffen Vlaams minister van Onderwijs Pascal Smet (SP.A)
De Vlaamse regering zal vrijdag een stand van zaken opmaken rond de evaluatie van de taaltest Engels van de proffen. Vlaams minister van Onderwijs Pascal Smet laat via zijn kabinet weten dat hij niet wil vooruitlopen op de nota die vrijdag op de ministerraad wordt besproken en dus ook niet op een beslissing. De SP.A-minister reageert daarmee op uitspraken van Open VLD-politica Fientje Moerman.

Moerman had woensdag in het VRT-programma ‘Volt’ gezegd dat proffen die niet geslaagd waren voor de test toch verder les zouden mogen geven. Proffen die het vereiste niveau voor de taaltest Engels niet gehaald hebben, zouden dit academiejaar toch mogen blijven lesgeven.

Zij zouden nog de tijd krijgen om hun kennis bij te spijkeren. Enkel wie vlakaf geweigerd heeft de test af te leggen, zou geen les mogen geven. Dat stelde Vlaams parlementslid Fientje Moerman (Open VLD) woensdag in het VRT-programma ‘Volt’ in een debat met KU Leuven-rector Rik Torfs. Moerman voegde er nog aan toe dat de proffen nog geluk hebben dat Smet minister van Onderwijs is. ‘Met mij zou het niet waar geweest zijn’, aldus Moerman.

Moerman zei dat ze zich baseerde op een nota die vrijdag zou besproken worden op de Vlaamse regering. Volgens het kabinet van onderwijsminister Smet zal de kwestie vrijdag besproken worden op de ministerraad.

‘Op basis van de evaluatie van de eerste cijfers en de vragen van het hoger onderwijs wordt vrijdag de stand van zaken besproken en zal er een voorstel gedaan worden. We kunnen momenteel niet vooruitlopen op de inhoud van de nota of de eventuele beslissing’, luidt het.

Bron: De standaard, woensdag 2013-09-26

Mening
Ik vind het goed dat er een extra taaltest wordt voorzien zodat men de professoren eigenlijk een tweede kans wil geven. Ik vind het namelijk heel belangrijk dat ze een tweede kans krijgen. Ik vind het goed dat ze hun Engels kunnen bijschaven door een taaltest te doen. Als prof is het tevens belangrijk dat je jezelf steeds meer kennis bijschaafd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.