actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2016, 07:45
amina.j*cops amina.j*cops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: zoersel
Posts: 85
Monsterboete voor mislukking elektronische dienstenche

Het bedrijf Sodexo krijgt van de Vlaamse overheid een boete van 280.000 euro omdat de elektronische dienstencheque niet doorbreekt. “Het was de afspraak dat in de eerste zes maanden van dit jaar 45 procent van de cheques elektronisch zou zijn en daar zitten we nog ver onder”, zegt Vlaams minister van Werk Philippe Muyters (N-VA). Daarnaast zijn er ook tal van technische klachten.

Het aandeel elektronische dienstencheques schommelt elke maand tussen 33 en 39 pct. “Aan het huidige groeitempo is het vooropgestelde doel van 95 procent elektronische dienstencheques tegen eind 2017 moeilijk haalbaar”, zegt Muyters.

Sodexo riskeert daardoor nog meer boetes in de toekomst. “We zitten nu elke maand samen met Sodexo om de problemen op te lossen. Enkele - soms absurde - zaken moeten dringend worden aangepakt”, zegt Muyters.
Zo kunnen mensen die Jo of An heten via de website van Dienstencheques Vlaanderen geen cheques aanvragen, omdat een voornaam minstens uit drie letters moet bestaan. Veel dienstenchequebedrijven klagen ook over de slechte communicatie van Sodexo.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161018_02525303 (18/10/2016)
Eigen mening: Ik vind het goed dat de overheid Sodexo op de vingers tikt en hen een boete laat betalen. Op die manier gaat het bedrijf in mijn ogen sneller geneigd zijn om enerzijds de technische problemen weg te werken en anderzijds om werk te maken van de promotie van elektronische dienstencheques. Want ik vind het bijvoorbeeld niet kunnen dat mensen die een naam hebben die uit maar 2 letters bestaat geen cheques kunnen aanvragen, in mijn ogen moet iedereen daartoe de kans krijgen.

Laatst aangepast door amina.j*cops : 18th October 2016 om 08:02.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.