actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th January 2007, 19:35
hans hans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Geel
Posts: 151
Jordaanse vader schiet dochter dood om eerwraak

Een Jordaanse man heeft zijn 17-jarige dochter viermaal door het hoofd geschoten omdat hij haar ervan verdacht seks te hebben gehad, hoewel hij schriftelijk had beloofd haar geen kwaad te doen. Lijkschouwing wees uit dat het meisje nog maagd was. Dit heeft de patholoog-anatoom die het slachtoffer heeft onderzocht gezegd. De man schoot zijn dochter dinsdag dood. Woensdag bleek bij autopsie in een kliniek in Amman dat zij als maagd is gestorven.

Geen eerwraak
Het meisje had zich enkele weken geleden bij een familiekliniek laten onderzoeken, waarna de artsen de vader hadden verzekerd dat zij geen seksuele gemeenschap had gehad. De artsen hadden vervolgens de man een verklaring laten ondertekenen waarin hij beloofde geen eerwraak te nemen, zei de patholoog-anatoom. Het meisje had pas naar huis willen terugkeren, toen haar vader zijn handtekening had gezet.

Gelijk aan moord
De moord is het eerste geval van eerwraak in Jordanië dit jaar. De praktijk, die in Jordanië jaarlijks gemiddeld twintig slachtoffers eist, heeft geleid tot grote internationale druk om wettelijke maatregelen. De Jordaanse regering schrapte in antwoord hierop clausules in het wetboek van strafrecht die op eerwraak een maximumstraf stelden van slechts een halfjaar. Eerwraak is nu gelijkgeschakeld met moord, waarvoor gewoonlijk een maximumstraf van vijftien jaar geldt. (novum)
__________________
"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." (Edmund Burke)
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th November 2007, 21:44
Laurianne Laurianne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Schilde
Posts: 93
Moord op dochter

Hoe kan je nu je eigen dochter vermoorden?
En de reden: Ze zou misschien seks gehad hebben.
De vader had zelfs van de dokters het bewijs gekregen dat ze nog steeds maagd was.
Hoe kan je nu zo zot zijn? Zelfs niet één keer schieten maar VIER keer door het hoofd.
Een straf van slechts een half jaar uit eerwraak...
Van mij kreeg hij levenslang.
Het leven van je dochter ontnemen uit eigen eer...
Schaam u!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th November 2007, 21:59
jessica.luyckx jessica.luyckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: brecht
Posts: 65
Ik begrijp dit ook niet
je vermoordt niemand omdat ze seks heeft gehad
hij zou levenslang in de gevangenis moete blijven als het van mij afhangt.
ik hoop dat hij geen andere dochters heeft.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 16th December 2007, 04:06
steven.ingang steven.ingang is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2007
Locatie: berlaar
Posts: 61
hmm

Dit is ENORM triestig!
Men tilt daar wel zwaar aan in die landen dat het meisje maagd blijft tot het huwelijk om de eer van de familie in stand te houden. Maar je bloedeigen dochter 4keer in het hoofd schieten... daar heb ik nu eens echt geen woorden meer voor! Harteloos gewoon!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 16th December 2007, 16:51
Hanne Wuyts Hanne Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Schilde
Posts: 107
Tja andere gewoontes en ander denkgedrag denkt men dan... maar het klopt gewoon niet, je eigen kind vermoorden uit eer voor jezelf. Als je dan persé de eer aan jezelf wil houden om in een goed blaadje te staan bij familie en vrienden, dan ga je toch in het ergste geval (en versta me niet verkeerd, want ik vind dit vreselijk) je kind geld geven en ervoor zorgen dat ze de mogelijkheid heeft om te vluchten ofzo. Maar het is gewoon niet te verstaan je eigen kind vermoorden en dan nog nadat ze gezegd hebben dat ze nog maagd was, vreemde hersenkronkels, maar dat zeggen zij ook van ons pakt...
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 16th December 2007, 18:49
Julie_07's Avatar
Julie_07 Julie_07 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 91

Wat voor gruwelijke dingen gebeuren er toch allemaal? Ik begrijp het echt niet dat een ouder zijn kind kan vermoorden. En de moord was duidelijk voorbereid, want een wapen kopen, laden en dan beslissen om te schieten dat doe je niet in een impulsieve bui.
Ik begrijp dat in hun cultuur het belangrijk is dat een meisje nog maagd is, maar om daarvoor zo ver te gaan? En het was dan nog eens bewezen door verscheidene artsen dat ze geen seks had gehad. Als de vader die artsen dan ook niet geloofd!?
Een halfjaar gevangenisstraf voor dit soort misdaad vind ik schandalig weinig en ook 15 jaar is niet genoeg. Levenslang moeten ze zo'n mensen opsluiten.

Maar hoe hard je de vader ook straft, het meisje is er niet meer. Dan denk ik aan Julie en Melissa en Annick Van Uytsel en al die andere onschuldige meisjes die vermoord zijn. Zij zijn ook dood, maar in tegenstelling tot het Jordaanse meisje, hebben hun ouders hier niet voor gekozen en het dus ook niet zelf gedaan. Ik begrijp dat voor zo'n mensen het ongeloof nog groter moet zijn. Zij weten wat het is om een dochter te verliezen dus zij zullen het nooit kunnen begrijpen wat je drijft zodat je je dochter zelf om het leven brengt. Net als (hopelijk) vele anderen.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 31st December 2007, 18:51
Eliene soontjens Eliene soontjens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: kasterlee
Posts: 92
zielig is dit hele voorval, sommige mensen leven echt met oogkleppen op
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.