actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th April 2013, 16:24
V*ronique.Govaerts V*ronique.Govaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Pulle
Posts: 105
Bevolkingsgroei in ons is land minder groot

Bevolkingsgroei in ons is land minder groot

De aangroei van de bevolking in ons land is voor het eerst in jaren minder groot. Dat blijkt uit cijfers van Binnenlandse Zaken, op vraag van Vlaams Belang. Er was vorig jaar een toename met "slechts" 61.000 inwoners.

België telde op 1 januari officieel bijna 11.083.000 inwoners. Dat blijkt uit cijfers van Binnenlandse Zaken. De aangroei van de bevolking is voor het eerst in jaren minder groot.

Vorig jaar was er nog een toename met ruim 61.000 inwoners, maar dat is minder dan de jaren ervoor. Demograaf Patrick De Boosere van de VUB spreekt van een trendbreuk. "Vanaf de jaren 2000 hebben we een sterke toename gekend van de bevolking", zegt hij. "Dat kwam enerzijds door migratie en anderzijds door het feit dat België een belangrijke economische groeipool was binnen een Europese context."

Volgens De Boosere is de mindere bevolkingsgroei nu te wijten aan de economische crisis. "Je ziet dat ook in landen als Spanje en Ierland, die ook sterke groeipolen waren en een sterke bevolkingsgroei gekend hebben", klinkt het. "Daar is nu ook een daling van de migratiecijfers, dus ook van de bevolkingstoename."

Bron: De Redactie, 12/04/2013, http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/130412_bevolkingsgroei

Commentaar:
Volgens mij is het heel begrijpelijk dat het moeilijker is om een kind op te voeden in een tijd van crisis in plaats van in een tijd van welvaart en bloei. Ik denk wel dat de mensen er rekening mee houden dat het moeilijke tijden zijn.
Spijtig vind ik wel dat er in dit artikel enkel en alleen gesproken wordt over de crisis. Waar zijn de migratiecijfers? Ik zou graag willen weten of de migratiecijfers er mede voor zorgen dat de bevolkingsgroei in ons land minder groot is geworden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.