actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2009, 10:47
Stef.Van.Bauwel Stef.Van.Bauwel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Hulshout
Posts: 66
Thailand onderschept oorlogswapens uit Noord-Korea

Thailand onderschept oorlogswapens uit Noord-Korea

De vijf bemanningsleden van het vliegtuig.Thailand heeft een aanklacht ingediend tegen de bemanningsleden van een vliegtuig vol wapens uit Noord-Korea, dat vrijdag onderschept werd op het vliegveld van de Thaise hoofdstad Bangkok. De vijf bemanningsleden worden verdacht van het bezitten van oorlogswapens. Dat meldt een politiewoordvoerder.

Het vliegtuig was in Bangkok geland om te tanken. Bij een inspectie werd meer dan dertig ton wapens gevonden, waaronder raketten en raketwerpers. Het toestel was afkomstig uit Noord-Korea en was onderweg naar een land in Zuid-Azië.

De VN-veiligheidsraad heeft Noord-Korea verboden wapens te exporteren. Desondanks is de wapenhandel een van de belangrijkste inkomstenbronnen van het arme land.

Bron: www.demorgen.be, 13 december 2009

Mening: Ik snap echt niet dat wapenhandel zo'n belangrijke inkomstenbron kan zijn. Noord-Korea moet toch andere inkomstenbronnen hebben die ze kunnen aanspreken. Zij zouden toch moeten weten dat wapens niets oplost. Ik vraag me af of Noord-Korea een sanctie zal krijgen van de VN-veiligheidsraad. Ik denk dat er sancties ingevoerd moeten worden voor landen. Anders kan leren ze niks en blijft dit spel duren. Ik snap dat Noord-Korea een grote inkomstenbron niet kan missen maar je gaat me niet vertellen dat ze alleen wapens kunnen produceren. Ik vraag me toch af welk landje het is. Maar ik denk dat het feit dat ze de naam niet vermelden het waarschijnlijk geen "oorlogsland" is zoals Irak bv.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.