actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2009, 11:25
kato.van.herck kato.van.herck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: arendonk
Posts: 48
parachutemoord in Witse

Witse kopieert parachutemoord en schokt nabestaanden

30/11 De aflevering van de vrt-serie Witse van zondagavond is strafpleiter Jef Vermassen in het verkeerde keelgat geschoten. In die aflevering met de titel "Vrije val" krijgt Witse te maken met een parachutemoord op een vrouw die een relatie had met haar springpartner. Haar valscherm werd gesaboteerd.


De scenarioschrijvers hebben zich duidelijk laten inspireren door de parachutemoord in 2006 op Els Van Doren uit het Antwerpse Ranst. Ook haar parachute werd gesaboteerd en zij had een relatie met haar springpartner. "Dit kan niet. Ze beseffen niet hoe pijnlijk dit is voor de nabestaanden", zegt advocaat Jef Vermassen maandag in Corelio-kranten. Vermassen is de advocaat van de familie van Els Van Doren.

Overlijden als amusement
"De makers van Witse moeten toch beseffen dat zo'n scenario bij de nabestaanden als pijnlijk en zelfs kwetsend wordt ervaren? Stel je eens in de plaats van haar partner en haar kinderen. Zij moeten toezien hoe het tragische overlijden van hun familielid als amusement wordt gebruikt, als ontspanning voor een gezellige zondagavond."

(bron : www.gva.be , 30/11/09)
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st December 2009, 11:34
Femke.Verduyckt's Avatar
Femke.Verduyckt Femke.Verduyckt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Houtvenne
Posts: 83
Ik heb nooit graag naar Witse gekeken en dit is waarom. Ik vond al dat een paar van hun afleveringen verdacht veel op een bekende feit leken. Dit zou normaal niet mogen, ze hadden eerst een aanvraag moeten indienen of ze dit verhaal mochten gebruiken. Helaas word dit weining gedaan en worden de feiten zo vervormd dat het lijkt dat dit een verhaal op zichzelf lijkt.
Dit doen ze waarschijnlijk weer voor media-aandacht. Anders is dit wel een droevige zet van de crew van Witse en wil ik zeker niet dat de mensen er nog naar kijken.
Ik kreeg opeens een ingeving: Maar wat als ze dit waargebeurt verhaal eens wilde gebruiken om de mensen te waarschuwen. Dat dit niet enkel in CSI Miami gebeurt, maar ook hier, in Antwerpen. Het had natuurlijk ook op een propere manier kunnen gebeuren, maar ik denk dat de familie ook nooit dat verhaal zou prijsgeven aan de tv.
__________________
Do it you own way!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 1st December 2009, 11:49
yannick.michiels yannick.michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 44
De meeste reeksen zijn gebaseerd op waargebeurde feiten. Altijd zullen er wel personen zijn die zich betrokken voelen bij bepaalde personages of scènes die zich afspelen in zo'n serie. Maar als je zo begint te denken mag je binnenkort niets meer uitzenden!?

Ik vind het verschrikkelijk voor die vrouw uit Ranst, en deze aflevering van Witse zal voor de nabestaanden wel pijnlijk zijn. Maar ik vind niet dat ze zich hier teveel mee moeten vergelijken.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 5th December 2009, 17:34
Glenn Narinx Glenn Narinx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Hallaar
Posts: 9
Dit is zeker pijnlijk voor nabestaanden.
Maar je zou zelf eens moeten beginnen denken; Wat is er dan nog niet gebeurd? niet alles komt in het nieuws. Dus er zal wel altijd iets zijn waarbij er iemand of iets gekwetst word.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 6th December 2009, 20:12
Stefanie.Buts's Avatar
Stefanie.Buts Stefanie.Buts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Itegem
Posts: 73
Ik kan er niet bijkomen dat de producers van Witse dit bedenken. Ze weten alles behalve hoe het voelt om je moeder/echtgenoot/dochter/... kwijt te geraken op deze manier. Ze weten echt niet wat ze de nabestaanden van het slachtoffer in 2006 aandoen. Die mensen proberen een zwaar en onverwacht verlies te verwerken en Één zal ze nog eens met de neus op de feiten drukken. Dit is gewoon pure verlaging van deze producers. Kunnen ze echt niets beter verzinnen? Het was gewoonweg sensatie. En dan nog het lef hebben om op het einde van de aflevering te zeggen 'elke gelijkenis met bestaande gebeurtenissen en/of personen berust op louter toeval'.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.