actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2013, 11:14
s*ander.peeters s*ander.peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Wommelgem
Posts: 25
eBay stopt veiling van Holocaust-spullen

eBay heeft de verkoop van een dertigtal Holocaust-memorabilia tegengehouden. Op de veilingsite werd onder andere kleding aangeboden die van een slachtoffer van de concentratiekampen zou geweest zijn.
De Britse krant bracht de wansmakelijke veilingen aan het licht. Reporters vonden de voorbije week onder andere kledij die volgens de verkoper afkomstig was van ‘een Poolse bakker die stierf in een concentratiekampen’. Er werden ook schoenen, een tandenborstel en een davidster van slachtoffers aangeboden.

De krant nam contact op met eBay, en die haalde prompt een dertigtal veilingen offline. Het is niet duidelijk hoe lang de spullen al op de website stonden. De veilingsite heeft zich intussen al uitgebreid verontschuldigd.

‘Het spijt ons erg dat deze spullen te koop werden aangeboden. We staan dit niet toe en hebben duizenden mensen in dienst om dit soort ongepaste veilingen te voorkomen. Het is erg jammer dat we daar hier niet in geslaagd zijn.’ eBay laat nog weten dat het bij wijze van compensatie ruim 29.000 aan een goed doel schenkt.

Bron: www.standaard.be

Mening: Ik vind het schandalig dat iemand deze spullen te koop zet op ebay. Als hij ze aan een museum zou verkopen, zou ik het nog kunnen begrijpen, maar zo'n spullen zijn niet geschikt voor verkoop aan een particulier. Ik vind het wel belachelijk dat ebay zich zo schuldig voelt dat ze ineens geld schenken aan een goed doel. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat zeker geen slechte zaak maar in mijn ogen is het niet ebay zijn schuld. Ze kunnen niet elke veiling nakijken, het is aan de mensen om te beseffen wat verkocht kan worden en wat niet.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd November 2013, 16:32
dries.crauwels dries.crauwels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Essen
Posts: 54
Zoals S*ander hier ook zegt is het schandalig dat er zelf nog mensen bestaan die dit soort spullen in zijn bezit heeft, en nog erger deze dan verkopen. De vraag blijft natuurlijk of het echt om de betreffende spullen gaat, maar zelf als het verzonnen is is deze persoon in de fout gegaan, zwaar in de fout.

Ook vind ik het net als S*ander belachelijk dat eBay zich zo schuldig voelt. Als je weet dat er dagelijks tot miljioenen artikels beschikbaar zijn op deze site is het niet moeilijk dat eBay dit niet onder controle kan houden. Natuurlijk is het jammer dat eBay zulke dingen moet vernemen via derden, maar het aantal zaken dat al wel onderschept zijn en af eBay gehaald zijn is vermoedelijk wel een heel pak hoger.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.