actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > (Stage-)lesmateriaal > Baso > Nederlands
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2006, 20:55
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Herhaling werkwoorden

In bijlage een les van 2u over de herhaling van de werkwoorden.
Ik was volledig vrij in de aanpak en mocht wat experimenteren. Dat heb ik dan ook duchtig gedaan
Ik heb de regels zoals ze die in het lager onderwijs leren gelaten voor wat ze waren (die onthouden ze blijkbaar toch niet ) en geprobeerd de lln de ezelsbruggetjes aan te leren die mij altijd geholpen hebben de werkwoorden foutloos te vervoegen (afgezien van een onoplettendheid nu en dan ).

Ik ben de les begonnen met een instapdictee om te te testen hoe het eigenlijk stond met hun kennis van de werkwoorden. Dit dictee is losjes gebaseerd op de theorie die we in het 3de jaar bij Willy Helsen krijgen bij de cursus 'Het leren van begripsgedrag'. Ik heb het dictee uit zijn cursus omgevormd zodat het aansluit bij de VOET 'milieu-educatie' (wat had je gedacht ).

Volgende keer zou ik de zinnen in een lichtjes andere volgorde plaatsen omdat ze nu nogal lastig geschikt waren voor het aanbrengen van de theorie.
Maar dat moet je zelf maar eens uitzoeken
Bijgesloten Bestanden
Bestandstype: zip herhaling werkwoorden.zip (1.55 MB, 118x gelezen)
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Uit
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.