actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th March 2013, 15:53
Evelien.Verlinden Evelien.Verlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wiekevorst
Posts: 120
Groen: ‘Hoe kunnen Open VLD en CD&V voor hoofddoekenverbod zijn?'

‘Een goede zaak voor de Vlaamse samenleving', zo oordeelt Groen-voorzitter Wouter Van Besien over het SP.A-standpunt over het hoofddoekenverbod. Hij wacht nu op de andere partijen.
De nieuwe SP.A-beginselverklaring begraaft het verbod om op het werk een hoofddoek te dragen.

Het initiatief van SP.A bewijst volgens Van Besien dat ‘het niet langer houdbaar is om de diversiteit in onze samenleving onder de mat te vegen'.

Volgens de voorzitter van Groen kunnen de andere partijen dan ook niet anders dan volgen. Hij noemt expliciet Open VLD en CD&V.

‘Open VLD is als liberale partij toch voor zoveel mogelijk vrijheden en voor CD&V is godsdienstvrijheid toch een belangrijk beginsel? Het is mij een raadsel hoe zij voor een hoofddoekenverbod kunnen zijn.'

‘Het inzicht groeit dat multiculturaliteit en de aanwezigheid van verschillende religies in onze samenleving de normaalste zaak van de wereld is', analyseert Van Besien. ‘Meer en meer mensen vinden dat er moet gezocht worden naar respectvolle manier van samenleven, in plaats van naar een kille en verkeerd begrepen neutraliteit.'

Het enige criterium voor een loketbediende, is voor Groen dat hij of zij goed werk levert. ‘Met de rest moet de overheid zich niet moeien.'

Bron:
http://www.standaard.be/artikel/det...130326_00518346
DS dinsdag 26 maart

Mijn mening:
Ik ben blij dat men stilletjes aan de strijdbijl wil begraven rond het hoofddoekenverbod. Tenslotte heeft iedere mens het recht om zijn of haar geloof vrij te beleven. Ik vind dat wij daarom dus niet kunnen eisen om hun hoofddoek uit te doen. Tenslotte dragen de meeste nonnen ook in het openbaar nog een doek rond hun hoofd. Moeten wij dan ook van hun gaan eisen om deze weg te nemen? NEE!

Laatst aangepast door Evelien.Verlinden : 26th March 2013 om 17:22.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.