actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th December 2011, 12:59
Ilse Van Loock Ilse Van Loock is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kessel
Posts: 103
Walvissen zijn slimmer dan mensen

‘Walvissen zijn slimmer dan mensen'

Over enkele weken wordt weer een zeeslag uitgevochten rond de Zuidpool. Japanse walvisvaarders zullen er strijd leveren met de futuristische trimarans en de rubberbootjes van Sea Shepherds, een groep activisten die de walvisvangst willen verijdelen. Daar moeten ongelukken van komen.

Bron: De Standaard van zaterdag 24 en zondag 25 december 2011
http://www.standaard.be/artikel/det...ikelid=3D3K192E

Mening:
Ik vind het straf dat Japanse walvisvaarders al jaren het internationale verbod op de commerciële walvisjacht aan hun laars lappen. Ze zetten gewoon “research” op hun schepenen doen gewoon voort.
Ik vind het goed dat er mensen zijn die opkomen voor deze prachtige dieren, want voor je het weet zijn ze met uitsterven bedreigd.
Één van de ecologisten (Paul Watson) verklaart trouwens dat walvissen slimmer zijn dan mensen, omdat hun hersenen groter zijn. Hij had naar eigen zeggen ook oogcontact met een geharpoeneerde, stervende walvis. Watson meende begrip in zijn ogen te lezen, omdat de walvis wist dat hij hem probeerde te redden. Dat lijkt mij wel sterk, maar je kan wel angst bespeuren in de ogen van dieren die naar een slachthuis gaan.
Ik vind dat men Japan sancties moet opleggen als ze niet stoppen met de commerciële walvisvangst. Bij andere landen zou dit al lang gebeurd zijn. Een ideetje: misschien kunnen ze hun boten ombouwen en aan ecotoerisme doen. Walvissen spotten per boot. Hier zullen wel rijke toeristen op afkomen en het levert zeker spectaculaire en mooie beelden op. Misschien kunnen ze zelfs een deel van de opbrengst gebruiken om dierenorganisaties te steunen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.