actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th November 2011, 09:31
Joost.Appels Joost.Appels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 89
Canada gaat ijsbeer beter beschermen

De Canadese regering versterkt de bescherming van de ijsbeer. Ze heeft het zoogdier toegevoegd aan haar lijst van kwetsbare of bedreigde diersoorten omwille van de "zorgwekkende" toestand van de soort, zo heeft het ministerie van Leefmilieu meegedeeld.

Door de ijsbeer op de lijst te zetten, moet er binnen de drie jaar een beheersplan worden opgesteld om te vermijden dat de soort met uitsterven bedreigd raakt. Het ministerie benadrukt dat het plan niet zal leiden tot "enig verbod" op de jacht. Elk jaar worden in Canada iets meer dan 500 ijsberen gedood tijdens de jacht, die vooral wordt beoefend door de Inuit-bevolking.

In Canada leven meer dan 15.000 ijsberen, ongeveer 60 procent van de wereldwijde populatie. (belga/vsv)

Bron: www.demorgen.be

Mening:

Ik ben blij te horen dat de ogen zijn opengegaan omtrent de toestand van de ijsbeer. Deze dieren zijn al een tijdje met uitsterven bedreigd en het wordt dus tijd dat er iets gedaan wordt. Het zou immers jammer zijn dat ook deze prachtige diersoort op termijn zou verdwijnen. Wat ik wel eigenaardig vind is dat de bescherming van de ijsbeer zeker niet gepaard zal gaan met een verbod op de jacht op de ijsbeer. Bij mijn weten is de jacht toch wel een grote oorzaak van de bedreigde toestand van een bepaalde diersoort. Daarom vind ik het bericht nogal vaag. Als er niets aan de jacht op de ijsbeer gedaan wordt, wat gaan ze dan wel doen? Dat zou ik graag weten maar het wordt jammer genoeg niet vermeld in het bericht.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.