actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2016, 15:51
Ayse.C*ools Ayse.C*ools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Vosselaar
Posts: 60
Francken: ‘Criminelen van buiten EU moeten sneller verblijfsvergunning verliezen’

Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) wil dat criminelen van buiten de Europese Unie die meer dan een jaar cel krijgen hun Europese verblijfsvergunning sneller verliezen.

Theo Francken vertegenwoordigt vandaag ons land op de raad Justitie en Binnenlandse Zaken. Hij zal er met zijn Europese collega’s spreken over een nieuw voorstel. De staatssecretaris lichtte het voorstel toe aan de hand van een casus in De Ochtend.

‘Een Marokkaanse drugdealer, Spaanse verblijfsvergunning, wordt opgepakt in Antwerpen, krijgt meer dan een jaar cel. Tot nu toe kon ik die niet uitzetten. Ik zet die dan uit naar Rabat, maar binnen de kortste keren staat die terug in Antwerpen want met zijn Spaanse verblijfsvergunning kon hij Europa terug binnen’, aldus Francken.

Om dat fenomeen in te dijken startte Francken twee jaar geleden een samenwerking met de Spaanse autoriteiten. ‘Nu kijken ze of ze die Spaanse verblijfsvergunning kunnen intrekken. Dat is een groot succes.’

Dat project wil Francken nu uitbreiden naar de hele Europese Unie. ‘Naar Polen. Naar Italië. Zo kunnen we criminelen sneller uitzetten uit de Europese Unie. En wettelijk is alles geregeld. Dat is het mooie. De idee moet gewoon gepromoot worden.’

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161013_02516959 13 oktober 2016

Eigen mening: Ik denk dat het zeker geen slecht voorstel is om criminelen van buiten de EU, die meer dan een jaar cel krijgen, hun verblijfsvergunning voor de EU af te nemen. Ik vind dat we moeten streven naar een zo vreedzaam mogelijke wereld, zonder misdaden. Als mensen een zware misdrijf hebben begaan, hebben zij in mijn ogen 'hun kans verloren' om te mogen verblijven in de EU. In deze tijd van zware terreur kunnen we het risico niet nemen om eerdere criminelen terug het land in te laten komen. Ik denk dat het aantal criminelen al fel zou dalen. Niet alleen doordat ze niet meer terug kunnen keren naar de EU, maar ook uit schrik om hun verblijfsvergunning te verliezen. Volgens mij verhoogt deze maatregel de drempel tot misdaad toch al een beetje.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.