actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2010, 17:06
Eline.Martens Eline.Martens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 87
Afslankingspillen eisen mogelijk 500 doden in Frankrijk

Afslankingspillen eisen mogelijk 500 doden in Frankrijk

Afslankingspillen hebben in Frankrijk mogelijk de dood veroorzaakt van ongeveer 500 patiënten op dertig jaar tijd. Dat blijkt uit een studie die voorgesteld werd door de controlediensten voor de veiligheid van medicijnen. Daarnaast zouden 3.500 patiënten, die het diabetesmedicijn Mediator namen, in het ziekenhuis behandeld zijn geweest.

Minister van Volksgezondheid Xavier Bertrand riep patiënten die het medicijn langer dan drie maanden hebben ingenomen, op om zich bij de huisarts te melden. Mediator is sinds afgelopen november verboden in Frankrijk. De producent, het Franse concern Servier, is het niet eens met de resulaten van de studie. "Het gaat hier om conclusies uit hypothesen", zo luidt het.

Servier bracht Mediator in 1979 op de markt als diabetesmedicijn. Vaak wordt het echter ook als hongerstiller voorgeschreven aan mensen met overgewicht. De oppositie in Frankrijk spreekt van een schandaal in de gezondheidssector.

Bron: De Standaard Online
Datum: 16/11/2010
Mening: Ik vind het terecht dat ze hier van een schandaal in de gezondheidssector spreken. Ik snap niet hoe dat het komt dat er zoveel mensen zijn gestorven na het gebruiken van een medicijn. Normaal gezien worden pillen toch grondig en lang genoeg getest om alle nevenwerkingen weg te werken of toch zeker te minimaliseren.
Wat ik nog erger vind is dat het medicijn ook gebruikt wordt door diabetespatiënten, deze mensen zijn namelijk verplicht om hun medicatie te nemen.
Het is wel goed dat ze het medicijn verboden hebben in Frankrijk. Ik hoop dat ze de pillen nu grondig gaan onderzoeken en ze verbeteren zodat ze zeker niet meer voor overlijdens kunnen zorgen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th November 2010, 20:55
Esther Lambrechts Esther Lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wiekevorst
Posts: 89
Thumbs down

Dit vind ik eerlijk gezegd echt te belachelijk voor woorden!

Ten eerste vind ik het al heel stom om dieetpillen te slikken om slanker te worden. Als je wil afslanken, doe dit dan op een natuurlijke en vooral een GEZONDE manier. Sport meer, eet gezond,... Hier bereik je veel meer mee!

Ten tweede vind ik het verschrikkelijk om te lezen dat er zoveel mensen van zijn gestorven. Hoe kan zoiets?! Deze pillen moeten een absoluut verkoopverbod krijgen, dat is wel zeker. Want wie weet hoeveel doden kunnen er anders nog vallen...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.